07/03/2016

Babilon representarà la URV a la X Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives

L'equip, format per Álex Marín, Miquel Gasparín, Joel Pérez i Víctor Barcelón, ha estat el guanyador de la IV Lliga de Debat Universitari de la URV. El premi al millor orador se l'ha endut Guillem Bas, de l'equip Balanç de Paraules, que ha quedat finalista a aquesta lliga interna que organitza el Consell d'Estudiants de la URV

Integrants de Babilon, el grup guanyador de la IV Lliga de Debat Universitari de la URV.

L’equip guanyador, que també va ser el campió a la competició celebrada l’any passat, ha obtingut un premi de 750 euros. El conformen Álex Marín (Psicologia); Miquel Gasparín (Periodisme); Joel Pérez (Publicitat i Relacions Públiques) i Víctor Barcelón (Enginyeria Elèctrica i electrònica industrial i automàtica). Representarà la URV a la X Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives, que agrupa les universitats dels territoris de parla catalana i que té lloc del 25 al 29 d’abril a la Universitat Politècnica de València. L’equip finalista ha estat Balanç de Paraules (format íntegrament per estudiants del Màster en Enginyeria Química), que rep 450 euros, i el jurat ha atorgat el premi al millor orador a Guillem Bas, d’aquest mateix equip, que s’ha emportat 200 euros. La final s’ha celebrat el 4 de març al campus Catalunya.

“Cal demostrar uns mínims coneixements polítics per tenir dret a vot?”. Aquest ha estat el tema entorn el qual ha girat la Lliga de Debat Universitari de la URV, que s’ha disputat durant cinc dies amb l’objectiu de fomentar el debat i l’intercanvi d’idees dins la comunitat universitària. A la competició han participat nou equips, que han hagut de defensar la postura a favor o en contra. La Lliga de Debat ha estat organitzada, per quart any consecutiu, pel Consell d’Estudiants de la URV, amb la intenció de fomentar l’esperit crític i l’ús de la paraula dels alumnes.

Guillem Bas, premiat com a millor orador de la competició.

Els equips que s’han enfrontat han estat Fareu Llenya, Libertas i Transversals, Alpha&Beta, Anticuerpos i Sofistes, Tres caps i els finalistes Balanç de paraules i Babilon. Dividits en tres grups, els participants coneixien cinc minuts abans de cada debat quina havia de ser la seva postura a defensar, que es decidia a través d’un sorteig. Només els equips que van arribar a la final sabien, des del dia abans, si haurien d’esgrimir arguments a favor o en contra.

Per preparar-se per competir, els participants han tingut a la seva disposició cursos i manuals d’oratòria. Els debats han estat presidits per un jurat que, a l’hora de puntuar, ha valorat aspectes com la presentació de l’exposició amb una tesi sòlida, la qualitat del discurs pel que fa al contingut i exposició de la línia argumental, la flexibilitat mostrada, el domini del tema i convenciment de la posició defensada o altres aspectes més formals, com l’exposició i la posada en escena.