09/05/2022

Barrioh Servicios Digitales, empresa emergent reconeguda per la URV, ofereix eines digitals al petit comerç per fidelitzar els clients

Els consumidors accedeixen a les promocions de les botigues a través de l’app Ohbarri. L’empresa analitza les dades i estableix estratègies de millora de vendes als comerços

Imatge de l'aplicació OhBarri.

La pandèmia de COVID-19 va provocar un augment del comerç electrònic i les grans empreses van ser-ne beneficiades per la ràpida maduració d’aquest tipus de comerç, en detriment del de proximitat. És en aquest context que a final de l’any 2021 neix el projecte emprenedor de Sergi Compte, estudiant del Màster en Intel·ligència Artificial i Seguretat de Sistemes de la URV, que aporta solucions digitals al petit comerç: Barrioh Servicios Digitales, que la URV ha reconegut com a empresa emergent.

“El nostre objectiu és que el comerç local aconsegueixi visibilitat en una xarxa dominada per les grans empreses”, explica Compte. Així, han desenvolupat l’aplicació OhBarri, per a Android i iOS, que ofereix un programa de punts per als consumidors de les botigues associades. Això els dona accés a cupons, promocions, descomptes i també sorteigs. L’aplicació funciona amb la tecnologia blockchain per protegir la gestió de punts dels usuaris i comerços, que són inesborrables i invariables.

El model de negoci d’aquesta empresa emergent està basat en un sistema de quotes per a les botigues adherides, actualment unes quaranta del Tarragonès i el Baix Camp. Més enllà de la visibilitat que pot oferir l’aplicació, Barrioh Servicios Digitales presta un servei d’anàlisi de dades i assessorament: “Tenim les dades parametritzades, la qual cosa ens permet ajudar els comerços a generar estratègies de millora de les vendes a través de les promocions”, explica Compte.

El projecte va rebre un dels tres ajuts del Consell Social de la URV a les millors idees emprenedores, en la convocatòria del curs 2020-21.

D’esquerra a dreta, Francisco Medina, vicerector d’Innovació i Transferència del Coneixement; Sergi Compte, estudiant del Màster en Intel·ligència Artificial i Seguretat de Sistemes de la URV i impulsor d’OhBarri; María José Figueras, rectora de la URV, i Bernardino Garcia, tècnic de la Unitat de Valorització de la FURV.

La Unitat de Valorització de la Fundació URV i la Càtedra sobre el Foment de l’Emprenedoria i la Creació d’Empreses de la URV,  han donat suport a Barrioh Servicios Digitales per l’obtenció de la categoria d’start-up reconeguda per la URV, un reconeixement a totes les empreses innovadores i amb valor afegit liderades per estudiants i Alumni URV.