20/09/2023

La URV dona la benvinguda als estudiants

Els estudiants de nou accés assisteixen a les jornades d'acollida per conèixer el seu pla d'estudis, les activitats d'extensió universitària i els serveis que els permetran ampliar coneixements i teixir xarxa

Estudiants a l'aulari del campus Catalunya.

La Universitat va obrir portes el 4 de setembre i des d’aleshores els estudiants de grau s’han anat incorporant paulatinament. Ho faran fins al 25 de setembre, quan totes les classes i ensenyaments ja estaran en marxa, malgrat que la matrícula és viva fins ben entrat el mes d’octubre per poder incorporar els estudiants que han fet la selectivitat al setembre i aquells que han canviat d’universitat o ensenyament. Serà a l’octubre, també, quan comencin els estudis de màster, la matrícula dels quals és encara oberta en aquells que encara disposen de places lliures.

Conèixer el pla d’estudis, el funcionament de la facultat on estudiaran durant els propers anys i els diferents serveis i activitats a què tenen accés els estudiants per ampliar i compartir coneixements i relacionar-se són alguns dels objectius de les jornades d’acollida adreçades als estudiants de primer i que tenen lloc aquestes setmanes a tots els campus.

Jornada d’acollida de la Facultat d’Infermeria.

Així va donar la benvinguda Dolors Burjalés, degana de la Facultat d’Infermeria, als estudiants que ara comencen: “Esperem que estigueu on voleu ser i, els que no, aprofiteu l’oportunitat per aprendre i trobar el vostre lloc”.

I és que per descobrir allò que a un l’omple i dedicar el seu futur professional, a vegades cal fer més d’un tomb. És el cas d’Inés Peñalver, que ha arribat a Tarragona després de cursar dos anys de Medicina a la Universitat de València. La falta de contacte directe amb el pacient i el nivell de pressió que sentia van fer-la canviar de rumb. Afirma: “Em va atraure de la URV la quantitat de pràctiques”, un dels punts forts de l’ensenyament d’Infermeria, en què els esudiants tenen pràctiques des de primer curs. Núria Ruiz, a qui li interessa la infermeria pediàtrica, i Daniel Tamarit, a qui li ha atret l’àmbit de la salut des de petit, tenen clara la seva elecció i esperen trobar en les pràctiques allò que els permetrà encaminar-se professionalment.

La vida al campus

La URV disposa de diversos serveis que faciliten l’aprenentatge, com el Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació (CRAI), que ofereix espais per estudiar, per fer treballs en grup, equipament per a pràctiques i recuros per ampliar informació; el servei de Llengües per formar-se en terceres llengües i introduir-se al català o perfeccionar-lo, i el Servei d’Atenció Psicològica, que orienta els estudiants davant de problemes que els afecten en els estudis.

Els estudiants de primer de Treball Social coneixen el CRAI de la mà del seu personal.

La degana d’Infermeria, com fan tots els responsables dels centres en les jornades d’acollida, va convidar els estudiants de nou accés a explorar totes les possibilitats de la Universitat, que ofereix activitats molt diverses a través de l’Oficina de Compromís Social: “Heu vingut a estudiar Infermeria però participant en les activitats podeu ampliar la vostra xarxa de coneixements i de relacions socials”.

Així, poden apuntar-se, entre d’altres, al voluntariat social i ambiental, les activitats i competicions esportives, les aules de música, teatre, cinema i art o la comissió d’organització de la Festa Major de la URV. La informació sobre les avantatges, serveis, participació i oportunitats de col·laboració per als estudiants es pot trobar al web de la URV.

Un programa per protegir de l’exclusió social i educativa

Els estudiants que ara s’incorporen a la Universitat tindran també l’oportunitat, quan estiguin als darrers cursos del grau, de ser mentors del programa “Amb-Èxit-Ed”, una iniciativa de la URV amb la col·laboració del Departament de Drets Socials perquè joves tutelats i extutelats superin amb èxit els estudis universitaris.

Des d’aquest curs 2023-24, la URV facilita als nois i noies que es troben al sistema de protecció a la infància el suport econòmic per dinar al campus i adquirir el material necessari per a les pràctiques, així com el suport dels tècnics d’orientació universitària per resoldre els procediments administratius i accedir als serveis de la Universitat. La iniciativa, que en els propers cursos involucrarà l’alumnat que vulgui ser mentor, pretén protegir-los de l’exclusió social i educativa i millorar la transició des del sistema de protecció a la vida adulta.

La inauguració oficial del curs, aquest divendres 22 de setembre

El proper dilluns els campus recuperaran tota l’activitat amb l’inici de totes les classes. Serà a partir de llavors quan els estudiants podran recollir la carpeta del curs a les consergeries. El disseny d’aquest curs, fet amb la il·lustració guanyadora del darrer concurs de carpetes, és obra de l’estudiant del doble grau en Educació Infantil i Primària, Carla Brota, i simbolitza la diversitat d’estudiants.

Estudiants de darrer curs al CRAI, amb la nova carpeta del curs, que es repartirà a les consergeries a partir del dia 25 de setembre.

La inauguració oficial del curs a la URV és aquest divendres 22, en el que serà també la inauguració de tot el sistema univesitari català, presidida pel president de la Generalitat, Pere Aragonès, i amb la lliçó inaugural de la periodista Rosa Maria Calaf “La bona informació ens fa lliures”.