27/10/2022

Berta Taixés és guardonada amb el Premi Dow 2022

El reconeixement valora els mèrits acadèmics i humans i els projectes professionals i de recerca dels estudiants que acaben els estudis superiors d’Enginyeria Química de la URV. La guanyadora ha rebut una oferta laboral a Dow Europa, Orient Mitjà i Àfrica

Dow ha celebrat la 44a edició del Premi Dow, en un acte que ha reunit més de 200 persones, d’entre les quals una àmplia representació del teixit institucional, econòmic i social del Camp de Tarragona. La cita ha servit per distingir Berta Taixés García com a guanyadora. L’empresa ha posat en valor els seus mèrits i la seva trajectòria d’aquesta jove que ha cursat el grau en Enginyeria Química a la Universitat de Barcelona i del màster, també en Enginyeria Química, a la Universitat Rovira i Virgili el passat curs acadèmic.

Aquest reconeixement li permet accedir a una posició laboral com a enginyera de millores a la unitat d’Hidrocarburs de Dow Tarragona. Després de recollir el guardó que l’acredita com a mereixedora del 44è Premi Dow, Taixés s’ha mostrat “molt agraïda amb la URV i amb Dow”, així com també ha afirmat que emprèn “aquesta etapa amb ganes i motivació, amb la confiança de, poc a poc, poder aportar i contribuir a resoldre els grans desafiaments presents i futurs en matèria de sostenibilitat, aportant-hi el meu gra de sorra com a enginyera. Al final, la sostenibilitat és un assumpte de tothom, i en el qual tothom, en més o menys mesura, podem contribuir”. Finalment, ha agraït el suport rebut per part dels seus familiars, amics, docents i companys de Dow.

Taixés ha recollit el seu guardó de mans de Kepa Díaz de Mendibil, vicepresident d’Operacions EMEAI i director de Dow Benelux; de Raül Blanco, secretari general d’Indústria i PIME del Govern de l’Estat; de Josep Pallarès, rector de la URV; i de Roc Muñoz, alcalde de la Canonja. Així mateix, també s’ha lliurat els corresponents guardons com a finalistes a Roger Català, María del Mar Valero i Josep Martí.

Més enllà del lliurament de distincions, l’encarregat d’obrir l’acte ha estat Ignasi Cañagueral, director del Complex Industrial de Dow Tarragona, qui s’ha referit a la URV com “un soci amb qui creixem de forma conjunta i sense el que no imaginaríem el nostre futur”. En aquesta línia, Cañagueral ha apuntat que “a Dow tenim l’ambició de ser la companyia de ciències dels materials més innovadora, centrada en el client, inclusiva i sostenible, a partir de les nostres màximes: la resiliència, la flexibilitat i l’adaptabilitat. I no ho aconseguirem si no tenim el millor talent”. En aquest sentit, també ha remarcat “el compromís de Dow amb el programa d’identificació de talent científic al territori”.

Una imatge del rector de la URV durant el parlament que va fer en l’acte d’entrega del guardó.

El director general de Dow per a Espanya i Portugal, Jon Bilbao, s’ha adreçat al públic assistent tot destacant que “enguany celebrem el nostre 125è aniversari amb un esperit de millora continuada que ens porta a buscar sempre el millor talent i, per això, avui estem aquí”, ha apuntat, felicitant al mateix temps tant la guanyadora i finalistes d’aquesta edició com la URV, “per formar els líders del futur”. El mateix Jon Bilbao ha donat pas al conferenciant de l’acte, Kepa Díaz de Mendibil, qui ha delectat el públic assistent amb la ponència titulada “Sostenibilitat i Creixement en temps d’incertesa”.

Per la seva banda, el rector de la URV, Josep Pallarès va agrair a Dow la confiança i compromís al llarg de tants anys. Pel rector, “el Premi Dow recull, de manera implícita, la nostra raó de ser: docència, recerca i transferència de coneixement, i tanca el cercle, oferint una oportunitat laboral real a la persona guanyadora i, de retruc, dona resposta a la meva  obsessió confessa de  convertir la universitat en motor tractor del nostre territori”.

Finalment, el secretari general d’Indústria i PIME del Govern de l’Estat, Raül Blanco, ha estat l’encarregat de cloure l’acte de lliurament del Premi Dow 2022. Ho ha fet amb un discurs durant el qual ha agraït a Dow “el seu compromís sostingut durant dècades a Tarragona en matèria d’inversió, de desenvolupament industrial i d’implicació amb el territori a través d’aquest premi”. D’altra banda, Blanco també ha llençat un missatge de reivindicació de la indústria, tot destacant que “la química és un dels sectors més rellevants del país, amb un creixement continu i consolidat amb un 5,4% del PIB, que ocupa més del 3,7% de la població activa i amb una facturació anual l’any 2021 de 77.000 milions d’euros”. Finalment, ha posat l’èmfasi en el fet que el sector “és un dels principals actius de la nostra economia”.

El Premi Dow

Creat l’any 1978, valora els mèrits acadèmics i humans, així com els projectes professionals i de recerca dels alumnes que acaben els estudis superiors d’Enginyeria Química de la URV. Des del 2013, la dotació del Premi Dow s’ha convertit en una oportunitat laboral real. En aquest sentit, la persona guanyadora del Premi Dow rep una oferta laboral relacionada amb l’enginyeria química dintre del marc geogràfic de Dow EMEA (Europa, Orient Mitjà i Àfrica). A més, rep una placa commemorativa i, també, la dotació del Premi pot incloure una ajuda econòmica per al desplaçament i la instal·lació del guardonat en la seva nova destinació laboral.