16/12/2019

Carme Oriol és reelegida directora del Departament de Filologia Catalana

Es proposa assegurar el relleu generacional del professorat del departament i continuar promovent l'accés al grau de Llengua i Literatura Catalanes

Carme Oriol, directora del Departament de Filologia Catalana.

Carme Oriol va ser reelegida directora del Departament de Filologia Catalana pels membres del Consell de Departament el passat 11 de desembre, amb 15 vots a favor, 1 blanc i 1 nul. Renova així el seu mandat, junt amb Jesús Carruesco, que continuarà sent el secretari del Departament.

Oriol vol donar continuïtat a la feina feta fins ara, especialment pel que fa a les activitats de promoció de l’ensenyament de Llengua i Literatura Catalanes, que ha vist incrementar progressivament el nombre d’estudiants matriculats. Així mateix, també es proposa treballar per estabilitzar el professorat que ja s’ha acreditat com a lector o agregat i assegurar el relleu generacional.

Pel que fa a la recerca, Oriol vol estimular els investigadors perquè continuïn sol·licitant finançament competitiu per als projectes d’investigació. D’altra banda, després que aquest 2019 s’hagi implementat el Màster Universitari en Recerca Avançada en Estudis Humanístics, coordinat pel mateix Departament, també vol potenciar que els estudiants puguin fer la tesi doctoral a través de beques com la que facilita la Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català.

Carme Oriol centra el seu estudi en la literatura popular, l’etnopoètica i el folklore. És directora de la Càtedra Baixeras i de l’Arxiu de Folklore de la URV, des d’on ha contribuït a crear bases de dades en línia especialitzades en literatura popular. Ha estat investigadora principal de cinc projectes finançats pel ministeri competent en recerca des de 2006, el darrer dels quals és sobre la literatura popular catalana, i el durà a terme fins al 2022. Té més de 200 publicacions, ha fet més de 70 ponències i comunicacions en congressos i forma part del comitè científic de les revistes Fabula. Journal of Folktale Studies i Cahiers de Littérature Orale.