05/05/2017

Catorze entitats de Tortosa presenten 51 propostes al 4t Mercat de Projectes Socials

Hi hagut més d’una vuitantena d’inscrits, majoritàriament professors i estudiants de tota la URV però també persones de fora de l’àmbit universitari

Un total de catorze entitats sense ànim de lucre de Tortosa han presentat aquest dijous 4 de maig les seues propostes al 4t Mercat de Projectes Socials de la URV celebrat per primera vegada al campus Terres de l’Ebre. L’objectiu d’aquest mercat és que estudiants i professors de la universitat puguin desenvolupar aquests projectes com a treballs de fi de grau (TFG), treballs de fi de màster (TFM) o fins i tot implementar-los dins d’algunes assignatures durant el proper curs acadèmic en el marc del programa Aprenentatge i Servei.

El Mercat s’ha estructurat en dos espais, un l’Àgora, on les entitats participants han pogut explicar qui són, quin és el seu àmbit d’acció i un dels projectes que voldrien desenvolupar; i l’altra el Meeting Point, pensat per establir un contacte més directe amb els estudiants o professors interessats en desenvolupar els projectes presentats. En total, les entitats participants han  presentat 51 projectes, entre els quals hi ha per exemple una aplicació per connectar voluntaris i associacions socials de Tortosa, una cooperativa de productes ecològics per a l’autoocupació de joves o un estudi sobre els efectes socials i a la salut provocats pels desnonaments.  “Hem mirat que hi hagi diversitat de projectes que puguin interessar estudiants i professors dels diferents graus que s’imparteixen a la URV”, explica Avril  Lombardi, tècnica del programa Aprenentatge i Servei de la URV. Aquest programa és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat, i que treballa sobre les necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.

L’activitat ha comptat amb la presència de la vicerectora de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària, Arantxa Capdevila i s’ha desenvolupat de 4 a 7 de la tarda al vestíbul del primer pis del campus Terres de l’Ebre amb una important participació. Més d’una vuitantena d’inscrits, majoritàriament estudiants i professors dels diferents campus de la URV, però també persones externes a la universitat. Les entitats participants han estat Ajuda Hiperactivitat i Dèficit d’Atenció-Terres de l’Ebre (AHIDA-TTE), Arca+Progat Tortosa, Atzavara Arrels, Associació de Familiars d’Alzheimer de les Terres de l’Ebre (AFATE), l’associació La Segona Volta, Procés Comunitari-Ajuntament de Tortosa, associació Poco Poco, Associació Trastorn Espectre Autista Terres de l’Ebre (ATEATE), la Federació d’Entitats Socials de les Terres de l’Ebre (FESTE), Grup d’Esplai Blanquerna, Institut Escola Daniel Mangrané, Obre’t Ebre i la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca de les Terres de l’Ebre (PAH). Els 51 projectes presentats s’han incorporat al catàleg que es propostes de les edicions anteriors.

Dels tres mercats anteriors, celebrats a Reus i Tarragona, han sortit 62 treballs de final de grau i final de màster, corresponents a 49 projectes diferents en 22 titulacions acadèmiques i en col·laboració amb 38 entitats socials de Reus i Tarragona. Ara caldrà veure quins dels projectes presentats a Tortosa també s’acaben desenvolupant.

2 replies

1. Tàrek Lutfi i Gilabert |

Enhorabona a l’organització, a les persones i entitats participants per aquesta gran iniciativa!

1. Avril Lombardi Bolaño |

Moltes gràcies Tàrek!! :)