16/02/2021

Celebració de les segones Jornades de la Dona en Neurociència

La URV va celebrar les II Jornades de la Dona en Neurociència el passat dijous 11 de febrer, coincidint amb el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència. Aquesta iniciativa té l'objectiu de visibilitzar la feina de les dones científiques

Imatge de les primeres Jornades de la Dona en Neurociència el 2018

Un any més, la jornada ha estat organitzada pel Departament de Psicologia de la URV. No obstant, aquest any l’esdeveniment es va dur a terme de forma virtual a causa de la pandèmia.

La jornada es va iniciar amb la presentació de l’Inma Pastor, directora de la Unitat d’Igualtat de la URV, que va parlar sobre les desigualtats de gènere en l’àmbit de la ciència i sobre la importància de visibilitzar a les dones científiques. A més, es va sumar la participació de les investigadores Marta Barenys, Marta Miquel i Ingrid Reverté.

Marta Barenys, investigadora de la Universitat de Barcelona a la unitat de toxicologia, va parlar sobre la seva trajectòria i va compartir diferents situacions de sexisme que havia viscut en primera persona al llarg de la seva carrera com a científica. Marta Miquel, catedràtica de Psicobiologia de la Universitat Jaume I de Castelló i professora visitant a Einstein College of Medicine a Nova York, va presentar la seva investigació ” Cerebellar perineuronal nets in cocaine addiction: Enduring or henna brain tattoos “. Finalment, Ingrid Reverté, investigadora de la Universitat de Roma, va fer una presentació sobre la plasticitat sinàptica durant l’abstinència de drogues d’abús. Reverté també va compartir experiències sexistes que ha viscut durant la seva trajectòria.

La jornada va finalitzar amb un debat en el qual tant les investigadores com la resta d’assistents van poder reflexionar sobre la situació de la dona en l’àmbit científic.