23/05/2016

Centenars de persones gaudeixen de visites guiades a jaciments que estudia l’IPHES

L'Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social ha ofert diverses activitats obertes al públic en general basades en tres projectes de recerca que desenvolupa al Barranc de la Boella, al Camp dels Ninots i a La Cansaladeta. Han tingut lloc el dissabte, 21 de maig

Expectació al Camp dels Ninots per conèixer el jaciment i les seves troballes, en la inauguració del circuit (foto de l'Ajuntament de Caldes de Malavella).

L’IPHES ha organitzat diferents activitats obertes a tothom, basades en tres projectes de recerca que desenvolupa al Barranc de la Boella (La Canonja, Tarragonès), al Camp dels Ninots de Caldes de Malavella (La Selva) i a La Cansaladeta, a La Riba (Alt Camp). La bona acollida que han tingut en les tres localitats avala l’impacte social i les expectatives que generen els projectes de recerca que du a terme aquest institut.

Al Camp dels Ninots s’ha inaugurat un circuit pel jaciment. Seguint l’itinerari es podrà descobrir com era el paisatge a Catalunya fa fins a 3,5 milions d’anys enrere i d’una manera molt didàctica; a més, s’ha fet una visita guiada a la població.

Al Barranc de la Boella s’ha dut a terme una jornada de portes obertes de 4 hores, al llarg de les quals diferents grups han pogut descobrir com es vivia fa sobre un milió d’anys, gràcies als 10 anys d’excavació que se sumen enguany sota la direcció de l’IPHES.

talleripheslariba16
Taller que l’arqueòleg Miquel Guardiola ha ofert sobre tecnologia lítica a La Riba i que ha estat seguit per molt d’interès pels assistents de totes les edats (foto Mar Gutiérrez-Colón).

A La Riba s’ha programat un taller didàctic on els assistents han pogut saber d’una manera atractiva com era la tecnologia prehistòrica. Ho han fet, a més, en el marc de l’exposició “Evolució paleoambiental i poblament prehistòrica les conques dels rius Francolí, Gaià, Siurana i rieres del Camp de Tarragona”, que fins a l’1 de juny es pot visitar al Casal d’Avis d’aquesta població. La mostra ha coincidit amb la campanya d’excavació d’enguany a La Cansaladeta, jaciment ubicat al mateix terme municipal.