01/07/2022

Clou la primera edició de formació dual del grau en Química de la URV

Set estudiants han combinat més de 1.100 hores de pràctiques remunerades a la indústria amb una assignatura teòrica impartida per professionals industrials

El dia 20 de juny va tenir lloc la defensa dels Treballs de Fi de Grau dels 7 estudiants del grau en Química que han realitzat la formació dual implantada per primera vegada durant el curs 2021-22, en una iniciativa única a tot l’Estat Espanyol. En acabar, es va fer un acte de cloenda amb els tutors i les tutores professionals i els tutors i les tutores acadèmiques que han fet el seguiment de la formació dels estudiants al llarg del curs, a més de la degana de la Facultat de Química, el responsable d’ensenyament del Grau de Química i altres representants de les empreses.

Els estudiants de menció dual. D’esquerra a dreta Carles Nogués, Carla Gámez, Aleix Miró, Núria Bertomeu, Irene Sabaté, Paula Martínez i Sergio Lorenzo.

Les empreses que han participat en aquesta primera edició han estat: Clariant, Consorci d’Aigües de Tarragona, Ercros, IQLIT, Maystar i Repsol.

Un dels principals objectius de la menció dual és que els estudiants facin una immersió al món professional durant el darrer any dels estudis, de manera contribueixen a augmentar les possibilitats d’inserció laboral en llocs de treball més ben retribuïts.

La formació dual té avantatges per als estudiants, que obtenen una qualificació professional avançada i acceleren la seva inserció laboral; per a les empreses, que asseguren un flux adequat de personal qualificat, i per a la Universitat, que actualitza les seves activitats docents.

Els propers dies els estudiants que cursen 3r curs del grau en Química realitzaran la sol·licitud per a poder cursar la menció dual el curs 2022-23. Les 6 empreses que van participar el curs 2021-22 tornaran a formar part del programa a més d’altres empreses que han mostrat el seu interès.