27/06/2023

Clou la segona edició de formació dual del grau en Química de la URV

Cinc estudiants han combinat més de 1.100 hores de pràctiques remunerades a la indústria amb una assignatura teòrica impartida per professionals industrials

El dia 21 de juny a la Facultat de Química va tenir lloc la defensa dels Treballs de Fi de Grau dels cinc estudiants del grau de Química que han realitzat la formació dual en la seva segona edició aquest curs 2022-23: Kaoutar El Yaouti, Joaquín-Abel Giménez, Lahcen Lamkadem, Paula Marquès i Andrea Navarro. En acabar, es va fer un acte de cloenda amb els tutors i les tutores professionals i els tutors i les tutores acadèmiques que han fet el seguiment de la formació dels estudiants al llarg del curs, a més del vicedegà de la Facultat de Química, la coordinadora de menció dual i altres representants de les empreses.

Les empreses que han participat en aquesta segona edició i per segon any consecutiu han estat: Clariant, Consorci d’Aigües de Tarragona, Ercros, IQLIT i Repsol. Aquestes empreses tornaran a formar part del programa el curs 2023-24 a més d’altres empreses que han mostrat el seu interès.

La Facultat de Química va implantar la formació dual per al grau en Química el curs 2021-22 en una iniciativa pionera a tot l’Estat Espanyol. Un dels principals objectius de la menció dual és que els estudiants facin una immersió al món professional durant el darrer any dels estudis.

La formació dual té avantatges per als estudiants, que obtenen una qualificació professional avançada i acceleren la seva inserció laboral; per a les empreses, que asseguren un flux adequat de personal qualificat, i per a la Universitat, que actualitza les seves activitats docents.