19/07/2023

La coedició de Publicacions URV i Edicions de la UB, Història de vida de Mari Chordà, premi Joan Lluís Vives a la millor coedició universitària

La historiadora i professora de la URV Núria Gil relata el recorregut vital de l'artista, poeta i activista feminista Mari Chordà en aquesta obra de les dues editorials universitàries

Al centre, l'autora del llibre -la professora de la URV Núria Gil-, acompanyada, a l'esquerra, del comissionat de Política Lingüística de la URV, Jose Antonio Moreno i del responsable de Publicacions URV, Jaume Llambrich; i a la dreta, del rector de la UB, Joan Guàrdia i la cap de l'àrea d'edició d'Edicions UB, Mireia Sopena.

La Xarxa Vives d’Universitats ha fet públics els guanyadors dels V Premis Joan Lluís Vives a l’edició universitària, que reconeixen el paper de les editorials universitàries en la transferència del coneixement en català i el valor i la qualitat de la tasca que desenvolupen. En la categoria de Millor Coedició Interxarxa, l’obra premiada ha estat Història de vida de Mari Chordà. Artista multidisciplinària, poeta i activista feminista, que ha escrit la professora de la URV Núria Gil i Duran en una edició conjunta entre Publicacions de la Universitat Rovira i Virgili i Edicions de la Universitat de Barcelona.

La història de vida de l’artista Mari Chordà Recasens, nascuda a Amposta, representa una aportació per a l’àmbit històric i social, com a activista feminista; per a l’àmbit literari, com a editora i poeta; i per a l’àmbit artístic, per la gran aportació al món visual i plàstic que ha realitzat i se li ha reconegut a museus i centres d’art nacionals i internacionals.

La vida de l’artista va intrínsecament lligada a una nova etapa política representativa de grans canvis de pensament ideològic i sociològic i també a la reflexió sobre la diversitat i la inclusió de dones i homes de totes les generacions. La publicació pretén ser un donanatge, en commemoració del seu 80è aniversari, tal com apunta l’autora, Núria Gil, professora del Departament d’Història i Història de l’Art de la URV al Campus Terres de l’Ebre.

El llibre es va presentar a Amposta al maig de 2022 i està disponible al catàleg de Publicacions URV. Aquest i la resta d’obres guanyadores dels V Premis Joan Lluís Vives a l’edició universitària 2023 es presentaran el 12 de setembre a la Setmana del Llibre en Català, que tindrà lloc al Moll de la Fusta de Barcelona entre el 8 i el 17 de setembre.

El segell editorial de la Universitat, Publicacions URV, ha estat guardonat en altres ocasions amb el premi Joan Lluís Vives a la coedició universitària, peer obres com El brodat de la Creació de la catedral de GironaTeatre complet I (1865-1873), de Rossend Arús i Arderiu, a cura del professor de la URV Magí Sunyer, i Sant Climent de Taüll i La Vall de Boí.