28/06/2020

Organitzen tallers de cocreació de serveis destinats a la gent gran en el context de la pandèmia

El projecte europeu SoCaTel, coordinat per la URV, posa a prova a partir d'aquest dilluns la plataforma i l'obre a la participació de persones interessades en les polítiques de serveis socials

Una imatge del testeig de la plataforma que s'ha fet aquest matí al campus Catalunya.

La plataforma SoCaTel iniciarà aquest dilluns, dia 29, un taller de cocreació per dissenyar serveis que puguin ser útils per a la gent gran en el context de l’actual pandèmia de la Covid-19.

El taller es desenvoluparà entre els dies 29 de juny i 10 de juliol, i està previst que hi participi gent gran, familiars, cuidadors, professionals del sector, tant públic com privat, gestors de polítiques publiques, emprenedors, desenvolupadors de software, entitats del tercer sector, estudiants i professors universitaris interessats en les polítiques de serveis socials. Per aquest motiu, des de SoCaTel s’han enviat més de 250 invitacions a participar en el taller, que és voluntària.

Per participar-hi cal un ordinador o tauleta i connexió a internet. Un cop s’accedeix a la plataforma, l’usuari pot buscar entre diferents temes i participar en els debats que contribuiran al disseny dels serveis. S’ha creat la figura d’un moderador que ajudarà les persones i els grups que es creïn a assolir els objectius que es proposen.

Es tracta del primer cop que s’utilitzarà de manera pública la plataforma SoCaTel, que es troba en període de proves, ja a la fase final del seu desenvolupament.

Què és SoCaTel?

La plataforma SoCaTel és un projecte europeu dirigit per la Universitat Rovira i Virgili i coordinat per la investigadora del Departament d’Antropologia, Filosofia i Treball Social, Blanca Deusdad. Serveix per desenvolupar aquesta plataforma tecnològica que suposa una eina molt potent de participació ciutadana en la creació i disseny de serveis públics destinats a gent gran i en l’àmbit de les polítiques socials. El projecte està finançat per la Comissió Europea en el marc del programa Horizon 2020, que hi ha aportat 3,7 milions d’euros. El desenvolupament del projecte s’ha fet a través d’un consorci format per 13 institucions i empreses de de 9 països diferents.

La mateixa plataforma, pensada per treballar amb la idea de la cocreació, s’ha dissenyat amb aquest mateix mètode i ha comptat amb ciutadans de quatre països diferents que han participat en el seu disseny. El projecte es va iniciar el mes de desembre de 2017.