19/11/2015

Coneixement, Territori i Innovació presenta l’Agenda per a la innovació

Es tracta d'una estratègia, amb accions concretes, per situar la innovació al centre del model econòmic i social de Catalunya plantejada per la Plataforma Coneixement, Territori i Innovació constituïda per associacions empresarials i empreses, universitats i institucions públiques catalanes

Acte de presentació de l'Agenda
L'Agenda s'ha presentat el 19 de novembre al Palau Macaya, a Barcelona

La Plataforma Coneixement, Territori i Innovació −constituïda per 22 organitzacions entre associacions empresarials i empreses, universitats i institucions públiques catalanes− han presentat l’Agenda per a la innovació i la competitivitat de Catalunya 2015-2020. La presentació l’han fet al Palau Macaya de Barcelona Enric Fossas, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i president de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP); Claudi Alsina, Secretari General del Consell Interuniversitari de Catalunya; Ramon Adell, vicepresident de Foment del Treball; Josep González, president de PIMEC, i Markku Markkula, president del Comitè de les Regions de la Unió Europea.

L’Agenda, que vol situar la innovació al centre de les prioritats col·lectives i les polítiques públiques, alerta tant al Govern com a la societat en general sobre la situació de davallada de la competitivitat a Catalunya respecte a Europa. Precisament, en un moment en què l’estratègia 2020 de la Unió Europa reconeix i demana que l’impuls a la innovació estigui integrada en el territori.

Alguns dels trets més destacats d’aquesta davallada a Catalunya són els següents:

• L’any 2013 a Catalunya es van invertir, al sector públic i privat en conjunt, uns 3.000 milions d’euros en R+D, cosa que representa un 1,5% del PIB català. Aquesta xifra ara és més baixa que la d’anys anteriors i lluny de l’objectiu de la UE (3%).
  • Catalunya ha passat de la posició 103 l’any 2010 a la posició 142 l’any 2013 en un total de 260 regions europees en competitivitat regional, segons indicadors com el Regional Competitivness Index. L’any 2014 també figura en la tercera categoria (de 4), és a dir, Medium Innovator Follower, del Regional Innovation Scoreboard, mentre que el 2012 es posicionava com la segona.
  • Pel que fa al capital humà i al mercat de treball, hi ha una elevada concentració de població amb nivells de qualificació baixos; el 20,9%

En l’acte va intervenir Soumitra Dutta, degà i professor de gestió i organitzacions de la Samuel Curtis Johnson Graduate School of Management de la Cornell University i coautor del Global Innovation Index, qui va parlar de Dinàmiques locals d’innovació en un món global”.

Agenda per a la innovació i la competitivitat territorial de Catalunya 2015-2020

Vídeo de l’acte

1. DAvid |

L’ universistat, el coneixement són el camí vers la millora qualitativa de la nostra societat, i sense l’unió de societat i universitat és dificil progressar. Molt bé!!