22/05/2019

David Bondia analitza l’efectivitat dels drets humans en les III Jornades Visions d’un Món Desigual

El president de l'Institut de Drets Humans de Catalunya debat a la URV sobre l'explotació, la tortura, l'accés a la justícia i la corrupció

Un moment de la conferència de David Bondia, president de l'Institut de Drets Humans de Catalunya, a les III Jornades Visions d'un Món Desigual, a la URV.

El president de l’Institut de Drets Humans de Catalunya, David Bondia, va ser el ponent de les III Jornades Visions d’un Món Desigual, organitzades per la URV Solidària en col·laboració amb les unitats de compromís social, cooperació i voluntariat de la UdG, UdL i UPF, el dijous 16 de maig al campus Catalunya. Amb la conferència “La justícia global i l’efectivitat dels drets humans”, Bondia, que és doctor en Dret i professor de Dret Internacional Públic a la Universitat de Barcelona, va fer una revisió sobre la promoció de societats pacífiques i inclusives per al desenvolupament sostenible a nivell global i, especialment, en el fet de facilitar l’accés a la justícia per a tothom.

En el diàleg que van establir el ponent i els assistents van aparèixer preguntes i intervencions relatives a l’explotació, la tortura, l’accés a la justícia o la corrupció. Així mateix van fer un repàs cronològic de les lleis fins arribar a les noves tecnologies i la protecció de les dades personals.

Les III Jornades Visions d’un Món Desigual les integren quatre conferències, cadascuna de les quals té lloc en una de les universitats organitzadores i es poden seguir per videoconferència. Les jornades analitzen cada any un dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides i en aquesta edició s’ha tractat el número setze: Pau, Justícia i Institucions sòlides.

A més de David Bondia, que va fer la conferència a la URV, també han intevingut Jordi Armadans, director de Fundipau; Gemma Pinyol, directora de migracions a Instratègies i investigadora de GRITIM-UPF, i Ana Ayuso, investigadora principal per Amèrica Llatina del CIDOB.