24/05/2022

M. Dolores Jiménez és la nova directora del Departament de Filologies Romàniques

Jiménez, experta en l'aplicació de models matemàtics a l'anàlisi del llenguatge natural, relleva en el càrrec Natàlia Català

María Dolores Jiménez, directora del Departament de Filologies Romàniques.

M. Dolores Jiménez va ser escollida directora del Departament de Filologies Romàniques amb tots els vots favorables dels 22 emesos en les eleccions del passat 10 de maig. María José Rodríguez Campillo és la secretària del Departament. Jiménez relleva en el càrrec Natàlia Català, que havia complert dos mandats com a directora del Departament.

M. Dolores Jiménez és llicenciada en Filologia Hispànica i doctora en lingüística per la Universitat Rovira i Virgili amb menció de Doctorat Europeu. Actualment és professora titular del Departament de Filologies Romàniques i investigadora principal del Grup de Recerca en Lingüística Matemàtica (GRLMC). És membre del Grup de Formadors per a la Professionalització del doctorat de la URV. Jiménez va treballar durant dos anys a l’Institut de Recerca en Computació i Automatització de l’Acadèmia Hongaresa de Ciències a Budapest. La seva formació postdoctoral inclou una estada de tres anys al Departament d’Informàtica de la Universitat de Pisa com a investigadora Marie Curie.

L’aplicació de models matemàtics a l’anàlisi del llenguatge natural, la complexitat lingüística i la gramaticalitat difusa són alguns dels seus principals àmbits de recerca. Ha participat i dirigit diversos projectes de recerca i ha estat la investigadora responsable de contractes amb la Comissió Europea. Ha publicat més d’un centenar d’articles en revistes i volums monogràfics, ha editat diversos volums sobre la interacció entre lingüística i computació, ha participat en nombrosos congressos internacionals i ha organitzat conferències, tallers i sessions especials.

Els objectius per al Departament de Filologies Romàniques

El principals objectius de Jiménez per als propers quatre anys són aconseguir l’excel·lència en la docència i la investigació que es realitza al Departament i que els sigui reconegut l’esforç i la feina en aquests dos àmbits; fomentar la col·laboració en docència i investigació entre els membres del Departament, i continuar treballant en la promoció i consolidació del professorat i del PAS.

Pel que fa al col·lectiu d’estudiants, vol treballar perquè els estudiants actuals, passats i futurs de tots els nivells (grau, màster i doctorat) se sentin part del Departament. Per això, preveu implicar els estudiant i els graduats en les activitats que organitza el Departament i mantenir i intensificar els llaços amb els centres de secundària per treballar amb els futurs alumnes. A més a més, també preveu continuar treballant per a la millora del futur laboral i professional dels estudiants.

Per últim, també és un objectiu augmentar la difusió de les activitats del Departament en diferents canals com ara les xarxes o el web, per fer visible tot el treball dels membres del Departament.