25/01/2021

El Campus Terres de l’Ebre posa en marxa EbreJobs, una borsa de treball qualificat per retenir talent al territori

El projecte també està impulsat pels dos principals instituts de formació professional ebrencs i ja compta amb més de 400 usuaris, entre empreses i candidats

La captació i retenció de talent al territori és un dels principals reptes que s’ha marcat el campus Terres de l’Ebre de la URV i recentment ha donat un pas important per assolir-lo: l’impuls d’EbreJobs, una borsa de treball qualificat en línia, ideada per posar en contacte les empreses del territori amb aquelles persones formades que estan buscant feina. “Fa anys que veiem com es queden sense cobrir ofertes de treball qualificat al territori i paradoxalment els joves d’aquí acaben marxant fora i no tornen. Això ens demostra que alguna cosa falla i creiem que a través d’EbreJobs aquesta situació es pot revertir”, assenyala Xavier Farré, sotsdirector del Campus Terres de l’Ebre de la URV.

En aquest moment, EbreJobs ja compta amb més de 400 usuaris, dels quals 76 són empreses que ofereixen feina i més de 340 són candidats que en busquen. Les ofertes de feina que publiquin les empreses han de requerir personal qualificat (mínim un Cicle Formatiu de Grau Mitjà) i els candidats han d’estar en possessió, com a mínim, d’un títol d’aquest mateix nivell professional. Els dos principals instituts de formació professional del territori, l’Institut de l’Ebre, a Tortosa, i l’Institut Montsià, a Amposta, també s’han implicat en l’impuls d’aquest projecte, que manté la porta oberta a que s’hi puguin afegir la resta de centres educatius d’educació superior al territori. L’objectiu és connectar les persones formades amb el teixit socioeconòmic del territori.

Paral·lelament, la URV també ha signat un conveni de col·laboració amb el Departament d’Educació, concretament, amb la Direcció General  de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial per poder millorar l’ocupació a l’Ebre a través d’EbreJobs.

Es tracta d’una plataforma molt intuïtiva, gratuïta i oberta a tothom, que permet cercar feina per famílies professionals (administració i direcció d’empreses, finances, logística, informàtica, àmbit sanitari, màrqueting…) o per municipis. El projecte forma part de la plataforma d’innovació EbreBiosfera, una de les accions incloses en el Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial de la Reserva de la Biosfera Terres de l’Ebre, PECT EbreBiosfera, en el qual també hi participen diversos agents i institucions del territori.