23/02/2023

El Centre de Documentació Europea de la URV visita la seu de la Comissió Europea a Brusel·les

La finalitat de la visita va ser alinear els treballs d'aquests centres amb els projectes de la Unió Europea juntament amb la resta de CDE espanyols

Personal dels Centres de Documentació Europeus espanyols a la Comissió Europea

Del 7 al 9 de febrer el personal dels CDE espanyols, entre ells els del Centre de Documentació Europea de la URV (que es troba al CRAI campus Bellissens), van realitzar una visita informativa a la seu de la Comissió Europea a Brussel·les. La finalitat de la trobada va ser posar al dia aquests centres amb les línies de treball i projectes actuals i futurs de la Unió Europea.

Entre d’altres, es van tractar diferents temes.

1. Cap a  un espai europeu d’educació, amb les següents iniciatives per millorar l’educació i l’ocupabilitat dels joves:

• Estratègia europea per a les Universitats 2025.
  • Pla d’Acció d’Educació Digital.
  • Seguiment de l’Any Europeu de la Joventut 2022.
  • Any Europeu de les Competències 2023.

2. La dècada digital d’Europa: objectius digitals pel 2030, amb presentació de Manuel Mateo Goyet, cap adjunta de la Unitat de computació al núvol i programació informàtica a la Dirección General de Redes de Comunicación, Contenido y Tecnologías.

3. Aconseguir el Pacte Verd: serà suficient?

• Llei europea del clima i el seu objectiu 55 per aconseguir els objectius de la UE cap a la neutralitat climàtica.
  • L’aigua com a element bàsic en el canvi climàtic: clau per Europa.

4. Què fa Europa per combatre l’augment de  preus de l’energia? amb una trobada amb Tatiana Márquez, membre del Gabinet de Kadri Simson, comissària responsable del portafolis “Energia”.

5. L’Europa de la defensa: cap a on anem? Amb conversa amb Camilo Villarino, cap de gabinet de Josep Borrell.

• Present i possible futur de la guerra a Ucraïna.
  • Cap a on vol anar la UE en matèria de seguretat i defensa?
  • Dimensió de seguretat en el programa espacial europeu.

El Centre de Documentació Europea de la URV es troba ubicat dins del CRAI campus Bellissens i ofereix suport en les necessitats d’informació de la comunitat universitària sobre qualsevol aspecte de la Unió Europea.