19/10/2021

El Centre en Canvi Climàtic C3 de la URV participa en l’elaboració d’un conte divulgatiu

La Laura i en Joan, en marxa contra el canvi climàtic és el títol del 27è exemplar d’una col·lecció de contes que tenen per objectiu apropar la recerca que es fa a Catalunya i fomentar les vocacions científiques entre alumnat de primària

La Laura i en Joan estan de colònies al Delta de l’Ebre i el Centre en Canvi Climàtic C3 de la URV els demana ajut per analitzar les dades recollides al centre i decidir quines mesures poden prendre per fer front a l’emergència climàtica. Aquest és el punt de partida del conte La Laura i en Joan, en marxa contra el canvi climàtic, un nou volum d’una col·lecció de llibres infantils editats per la Direcció General de Recerca de la Generalitat amb l’objectiu de fomentar les vocacions científiques entre alumnat de primària i apropar-los la recerca que es fa a diferents centres i institucions de Catalunya. Per a l’elaboració d’aquest nou volum, que també es pot descarregar en format PDF, el Centre en Canvi Climàtic C3 de la URV n’ha fet l’assessorament.

El conte, que també està disponible en anglès, té sempre com a protagonistes la Laura i en Joan, dos joves estudiants entusiasmats amb la ciència que viuen aventures alhora que participen en investigacions sobre diferents aspectes científics a les universitats i centres de recerca de Catalunya. A més de les històries que s’expliquen al llibre, també s’hi afegeixen activitats interactives que complementen les narracions i que permeten experimentar l’aprenentatge i la reflexió. Cada paquet d’activitats familiaritza els infants amb el mètode científic des de les diferents disciplines que s’hi tracten, amb la voluntat d’encomanar-los el valor de la recerca.

Els investigadors del Departament de Geografia de la URV Anna Boqué i Enric Aguilar, que també formen part del Centre en Canvi Climàtic C3, s’han encarregat d’assessorar l’autor del conte; Josep M. López Madrid, aportant dades reals que apareixen al contingut i contrastant les informacions que s’hi expliquen, i que pretenen conscienciar sobre els efectes del canvi climàtic i la seva importància.