29/06/2021

El Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya i les Facultats d’Educació premien les estudiants de la URV Anna Boada i Núria Mansergas

Els millors Treballs de Fi de Grau de Pedagogia dels darrers dos cursos de les universitats catalanes reben el reconeixement del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

Anna Boada i Núria Mansergas, les estudiants de la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia premiades pel Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya.

Les estudiants de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la URV, Anna Boada i Núria Mansergas, van ser premiades amb un guardó pels seus treballs de fi de grau (TFG) el passat 14 de juny, pel Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya i les Facultats d’Educació de la UB, la UAB, la URV i la UdG, en un acte pedagògic i festiu en format telemàtic. A més del lliurament dels guardons als millors treballs de grau de pedagogia (2018-2019 i 2019-2020), per primer cop també es van atorgar els Premis del Consell Social “Pedagogia i ODS” amb projectes vinculats a la Pedagogia i els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Anna Boada va ser guardonada pel TFG “La importància de la Pedagogia de la pregunta a través del coaching i la seva aplicació a la tutoria”, on reivindica la figura encarregada de la tutoria com a generadora del canvi per la seva funció d’acompanyar l’alumne perquè adquireixi un aprenentatge significatiu, basant-se en l’escola activa i la motivació, per saber fer, sentir i pensar. La guardonada explica que “com a pedagogs i pedagogues hem de treballar per la igualtat de gènere i per construir una societat justa. Tenim la funció d’ajudar i potenciar el desenvolupament de les persones de manera integral. El coaching és una eina poderosa per a l’autoconeixement”

Núria Mansergas va ser premiada pel TFG del curs 2019-20 “La cura emocional dels professionals que treballen amb joves en risc d’exclusió social,” que tracta de la importància de l’escolta i l’atenció a les emocions. Mansergas detalla que “en el TFG volia col·laborar i treballar per donar resposta a una societat real i actual”. Núria Mansergas també ha rebut aquest curs el premi Innova URV de la Càtedra d’Innovació Empresarial pel seu TFG.

Cal destacar també el reconeixement dels treballs de Míriam Jiménez i Anna Ramírez, de la UdG; Elíseo Junior i Lucía Núñez, de la UAB, i Daniel Moreno i Tomás Peralta, de la UB.

El Premi del Consell Social està adreçat a entitats, serveis i grups i es van lliurar tres guardons. Els projectes premiats en aquesta categoria van ser: “Joves talents i aigua”, presentat per Fundació Vincles, Viladrau (Girona) , “Des del turó de les ginesteres”, presentat per l’Escola Cooperativa El Puig i, per últim, el projecte “Sensibilització, drets de la infància i igualtat de gènere a la infància”, presentat per l’ONGD Mirades del Món, del Camp de Tarragona, amb la pedagoga Laura de la Morena García, vinculada al projecte i alumni de la Facultat de Ciències de l’Educació i Pedagogia de la URV.