22/07/2016

El Consell Assessor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química es reuneix per tercer cop

Aquest Consell Assessor de suport a la direcció de l'Escola, format per empreses, institucions i col·legis professionals, s'ha reunit el dijous 21 de juliol. Ha fet aportacions a l'estratègia de difusió de l'ETSEQ, orientada bàsicament cap als futurs estudiants

El president del Consell, Francesc Xavier Grau, s'adreça als membres assistents a la sessió.

El Consell Assessor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Químia (ETSEQ) està format per nombrosos membres, que aporten a tots els temes la seva visió personal i com a professionals, des d’un punt de vista extern a la Universitat. Són: Antoni Aldecoa (Schwartz-Hautmont), Marta  Bellobí (GRINIUM), Joan Josep Colina (Indústries Teixidó); Santiago Crivillé (Consejo de Colegios de Ingenieros Técnicos Industriales), Marc Fargas (ERCROS),  Josep Andreu (Port de Tarragona); Bárbara Garcia (DSM Royal), Carles Grasas (Applus+ IDIADA), Andrew Gum (DSM Nutritional Products); Carlos Álvarez (COVESTRO SL); Josep  Maria Cruset (Ajuntament de Riudoms – Diputació de Tarragona), Maria Mas (Repsol), Antoni Mata (SCA), Josep Moragas (UNIÓ – Corporació Alimentària, Associació d’Empreses Innovadores en Nutrició i Salut AINS); Juan Carlos Olucha (BASF), Aleksandra Rozek (Barry Callebaut Belgium) i Felip Vidiella (Dow Chemical).

Per part de l’Escola en formen part Josep Bonet, director, Josep Font, director del Departament d’Enginyeria Química, Manuel Vallès, director del Departament d’Enginyeria Mecànica, i el professor i exrector de la URV Francesc Xavier Grau, president del Consell Assessor.

En aquesta tercera sessió del Consell, Josep Bonet ha presentat el “Document de discussió sobre l’estratègia de difusió de l’ETSEQ”, bàsicament orientada a donar a conèixer el centre als futurs estudiants. Els membres assistents han debatut i han trobat adequada l’estratègia utilitzada, i han fet aportacions, tant en la difusió de la tasca de l’ETSEQ en l’etapa de formació de grau com en la de màster. Amb els seus comentaris han ajudat a perfilar els missatges i els canals per arribar als diferents públics i s’ha proposat mesures concretes.

consellassessoretseq161

El Consell Assessor es va constituir el 2 de juliol de 2015. En la primera sessió, els seus components van entrar en contacte amb la realitat del centre i van visitar aules i laboratoris. En la segona sessió, al gener d’enguany, van examinar els objectius estratègics i els indicadors de rendiment de l’ETSEQ.

Entre els objectius del Consell hi ha mantenir al dia els plans d’estudi dels ensenyaments a fi de poder donar millor servei a la societat; mantenir l’ETSEQ en contacte amb les necessitats socials i de la indústria en matèria d’educació, recerca i transferència de tecnologia, i aconsellar la direcció en assumptes estratègics i operacionals.