04/03/2022

La Universitat se suma al dia internacional de les dades obertes

Disposa d'una política pròpia, repositoris de dades de recerca i una guia per gestionar-les. També forma el personal investigador sobre la reutilització i el dipòsit de les dades

El dia 5 de març de 2022, se celebra l’#OpenDataDay, el dia internacional de les dades obertes. Les dades obertes són cada vegada més reconegudes com a resultats de la recerca primària. En els darrers anys, s’ha destacat la necessitat que les dades estiguin disponibles en repositoris d’accés obert, puguin consultar-se, puguin citar-se i tinguin associades un pla de gestió de dades.

La Universitat Rovira i Virgili, compromesa amb la ciència oberta, va aprovar el 2021 la “Política Institucional d’accés obert per les dades de recerca de la URV”, i posa a disposició dels investigadors el repositori institucional i el Repositori de dades de recerca consorciat CORA. RDR. A més, des del CRAI es proporciona suport tant en la curació de les dades com en el dipòsit de les dades de recerca.

En el marc d’aquesta celebració, aquest 1 de març el CRAI i l’ICE han dut a terme el curs PROFID “Gestió de dades de recerca: Principis FAIR, dipòsit en accés obert i pla de gestió de dades”, una formació per a personal investigador sobre la reutilització i el dipòsit de dades en accés obert i com es reflecteix en el pla de gestió de dades i els programaris disponibles per elaborar-lo.

Si voleu saber-ne més, podeu consultar la guia del CRAI sobre Gestió de dades de recerca.