28/06/2024

El doctorand Adrià Vilalta guanya el premi del públic al concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”

Amb el monòleg “El gust més avall de la boca”, el doctorand Adrià Vilalta va guanyar el Premi del Públic del concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”, organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. La competició ha tingut lloc aquest dijous a CaixaForum Tarragona i on concursaven 12 doctorandes i doctorands de les 12 universitats catalanes que hi han assistit.

En el seu monòleg, Adrià Vilalta explicava de forma condensada i entenedora el contingut de la seva tesi doctoral, que explora el paper dels receptors del gust amarg que l’ésser humà té repartits a la llengua i a través de tot el tracte gastrointestinal, així com quina és la seva funció tant a l’hora d’identificar substàncies que poden ser tòxiques per a l’organisme com, també, els seus efectes positius per a la salut.

El premi, de 1.000 euros, va ser escollit pel públic i no va ser l’únic. El jurat va decidir atorgar el premi al millor monòleg a Mireia Baylina, doctoranda de la Universitat Internacional de Catalunya; el segon premi a Gala Pujol, de la Universitat Autònoma de Barcelona i el la menció especial “Assumpció Català i Poch” al millor monòleg en català a Raquel Serrano, de la Universitat de Barcelona.

Foto de les persones premiades amb membres del jurat.

El concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts” planteja el repte comunicatiu d’explicar una tesi doctoral en 4 minuts de forma atractiva i comprensible pel públic general. Els 12 finalistes (8 dones i 4 homes) van superat les proves classificatòries prèvies finals de les seves universitats -a la URV es va escollir el guanyador del concurs “Vols saber què investigo?” en què han participat 154 concursants.

Enguany, el jurat ha estat format per Laura Román, secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya; Laia Pellejà, directora de la Fundació iCERCA; Anna Font, directora del Departament d’Art i Cultura de la Fundació “la Caixa”; Miriam Rivera, responsable de Comunicació de l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC); Gerard Campeny, responsable de Comunicació de l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES); Josep Suñé, responsable del pòdcast sobre investigació química “Blau de Prússia”, coproduït per Tarragona Ràdio i l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ); Andrea Camacho, ambientòloga i divulgadora científica, cofundadora del projecte de divulgatiu “L’Ovella Verda”; i Jordi Mas, director general de l’FCRI.