01/12/2015

El festival Drac Novell International bat rècords de participació

El festival ha reunit centenars d’estudiants de Publicitat en la XVIII edició, que ha finalitzat amb la conferència de clausura del reconegut publicitari Joaquín Lorente. L'ex-alumne Albert Pujol i els estudiants Kamel Jaloul i Rubén Bermejo de la URV han estat premiats en el concurs

El Drac Novell International, organitzat per l’Associació Empresarial de Publicitat, s’ha acomiadat de la URV amb unes xifres de participació sense precedents: s’han presentat a concurs més de 1000 peces publicitàries entre totes les categories, participant quasi la totalitat de facultats de Publicitat i RRPP d’Espanya, les millors escoles de creativitat i un bon nombre d’Universitats d’arreu del món, fent d’aquesta edició la més internacional de totes.

El festival, celebrat els dies 26 i 27 de novembre al campus Catalunya de la URV, ha gaudit de la participació de grans professionals del sector de la Publicitat com Lluís Bassat, Joaquín Lorente o Robert Rodergas. Han assistit al voltant de 300 persones, procedents d’arreu del territori. Aquest certamen ha comptat amb el suport de més d’una vintena de voluntaris, tots estudiants de tercer i quart curs de Publicitat i relacions públiques de la URV.

El publicista Joaquín Lorente, durant la seva intervenció.

L’han organitzat l’Associació Empresarial de Publicitat juntament amb el Departament d’Estudis de Comunicació de la URV, i ha estat possible amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de: Zenith Media, Aftershare.tv, Grup BBDO&proximity, Innuo, Denominació d’Origen Tarragona, Manifiesto, Complot, Càtedra URV-Repsol d’Excel·lència en Comunicació, Rosita, Evento PLUS i Borges.

El concurs ha premiat tres estudiants de la Universitat amfitriona: l’ex-alumne Albert Pujol, de Brother Escuela de Creativos, ha rebut el Drac d’Or de la categoria de cartells per la peça de BIC amb el títol: “La diferencia entre lo que no tiene valor y lo que sí”. I els alumnes de quart curs de Publicitat i relacions públiques Kamel Jalloul i Rubén Bermejo han rebut el Drac de Bronze de la categoria de premsa gràfica per la seva campanya “Be a God” per Adobe.

Un dels cartells guanyadors del Drac d'Or, d'Albert Pujol.
Un dels cartells guanyadors del Drac d’Or, d’Albert Pujol.
Aquesta és una de les obres de premsa gràfica, de Kamel Jalloul i Rubén Bermejo.
Aquesta és una de les obres de premsa gràfica premiades, de Kamel Jalloul i Rubén Bermejo.

S’ha atorgat Dracs d’Or, Dracs d’Argent i Dracs de Bronze als millors treballs publicitaris en les diferents categories: Branded content, Cartells, Cinema i televisió, Healthcare, Premsa Gràfica, Ràdio, Suports Interactius, GrandPrix Complot, Premi Zenith a la innovació en Mitjans i Creativitat en 24 hores.

Més  informació:

Drac Novell