29/04/2022

El grau en Gestió en Turisme i Hoteleria és l’únic públic a l’Estat que ofereix una menció dual

Els estudiants que optin per l'itinerari de formació dual a partir del curs 2022-23 faran un miler d'hores de pràctiques remunerades a l'empresa i el Treball de Fi de Grau

Visita dels estudiants del grau en Gestió en Turisme i Hoteleria al centre de convencions de PortAventura.

Els estudiants del grau en Gestió en Turisme i Hoteleria que el curs vinent comencin el tercer curs tenen l’opció de seguir l’itinerari de formació dual que es posarà en funcionament. És a dir, podran combinar les classes a la Facultat amb 1.005 hores d’aprenentatge pràctic remunerat en una empresa del sector turístic durant dos cursos, inclosa l’elaboració del Treball de Fi de Grau a l’empresa. Aquest primer curs 2022-23 seran 6 els estudiants que cursaran la menció dual i en endavant seran entre 10 i 12 persones per curs.

El grau en Gestió en Turisme i Hoteleria serà el primer d’aquest àmbit de coneixement en una universitat pública de l’Estat que ofereix un itinerari de formació dual als estudiants. De fet, aquest serà el segon ensenyament de grau de la URV que incorpora la formació dual després que aquest curs 2021-22 hagi començat la menció dual del grau en Química.

Entre l’estudiantat que sol·liciti cursar la menció, la Facultat farà una preselecció en base a l’expedient acadèmic, el CV i la seva motivació. Posteriorment, seran les empreses les que faran la selecció final de l’estudiant que treballarà amb elles a través d’entrevistes personals i altres proves de selecció.

Marta Nel-lo, degana de la facultat, Jesús Angla, vicedegà, i Ferran Mañé, adjunt per a l’Ocupabilitat, han presentat la proposta de menció dual als empresaris del sector turístic del territori, que a partir del curs 2023-24 vulguin afegir-se a les 6 empreses que el curs vinent participaran en l’experiència. Angla ha detallat durant la presentació que l’aposta “és possible perquè comptem amb el sector, que té molt de múscul i que és sensible a les necessitats de la Facultat”. Mañé ha apel·lat a la coresponsabilitat de les empreses en la preparació dels estudiants per al món laboral.

Presentació de la menció dual del grau en Gestió en Turisme i Hoteleria a les empreses del sector.

En total, la menció dual consta de 56 crèdits, distribuïts en pràctiques externes al tercer curs (24 ECTS), i al quart curs: l’assignatura teòrica Orientació en el Sector Turístic (2ECTS), impartida per professionals del sector sobre aspectes rellevants per a la l’adaptació dels estudiants al món laboral; l’Estada en l’empresa Turística (24 ECTS), el contingut del qual és acordat entre la facultat i les empreses on els estudiants fan la formació dual, i el treball de Fi de Grau (6 ECTS).