09/09/2024

El nou curs acadèmic ja està en marxa

Les jornades d’acollida per als estudiants de nou accés i l’inici progressiu de les classes enceten un curs marcat per les obres a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia

L'inici de l'activitat lectiva al Campus Catalunya de la URV

El curs acadèmic 2024/25 a la Universitat Rovira i Virgili viu aquests dies l’arrencada. Els estudiants de nou accés tenen les jornades d’acollida, la primera presa de contacte amb la universitat i preludi de l’inici de l’activitat lectiva. Per a la majoria d’estudis, les primeres classes són aquest dilluns 9 de setembre, tot i que fins a final de mes no hi haurà tots els cursos de grau actius en un any acadèmic marcat per les obres a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia que comportaran el repartiment dels estudiants per altres espais del campus Sescelades i pel Seminari de Tarragona. De totes maneres, la matrícula es manté oberta fins a mitjans d’octubre per als estudiants que fan la selectivitat al setembre i els que canvien d’universitat o ensenyament. També a l’octubre començaran els estudis de màster, alguns dels quals encara tenen places lliures, i hi haurà, el dia 11, la inauguració oficial del curs. Són al voltant de 14.000 els estudiants amb què comptarà aquest curs la Universitat Rovira i Virgili.

Una estudiant pren els primers apunts del curs a la Facultat de Lletres

L’inici de l’etapa universitària és un moment important, i que imposa respecte en la vida dels estudiants. És per això que els nois i noies que s’estrenen a la universitat agraeixen les jornades d’acollida, en les quals se’ls informa del pla d’estudis, del funcionament de la seva facultat i dels serveis i les activitats que els ofereix la URV. Per exemple, els estudiants tenen a la seva disposició diversos serveis que els faciliten l’aprenentatge, principalment el Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació (CRAI), amb material per a ampliar la informació i espais per estudiar i fer treballs i pràctiques. L’Oficina d’Igualtat i Compromís Social és un altre servei que se’ls presenta, ja que gestiona les activitats culturals i esportives i les accions de voluntariat i solidaritat a les quals es poden apuntar. També ofereix els serveis d’atenció psicològica i a la discapacitat, entre d’altres.

Un grup d’alumnes espera per entrar a la primera classe del curs, a la Facultat de Lletres

La primera jornada d’acollida va ser el passat 2 de setembre, a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, i l’última serà la de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, el dia 30. Entremig, la resta de facultats van donant la benvinguda als nous estudiants. Avui dilluns, per exemple, hi ha sessions a les facultats de Jurídiques i Economia i Empresa, i a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura. En el cas de Jurídiques, la jornada d’acollida coincideix amb l’inici de curs, que arrenca amb l’assignatura intensiva Habilitats del Jurista, concebuda com a introducció per als estudiants de la facultat.

Avui dilluns és l’inici de les classes per a la majoria de cursos, per bé que l’arrencada serà progressiva fins que es completi el 30 de setembre, quan comencen els estudiants de primer curs de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut. En alguns graus, l’estudiantat de primer rep cursos intensius d’adaptació abans de començar estrictament les classes.

Una de les sessions d’acollida per als nous alumnes, en aquest cas a la Facultat de Química

Temps d’obres

El 16 de setembre és la data d’inici per als graus de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, l’edifici principal de la qual està tancat per unes obres que s’inicien ara i que s’allargaran un any i mig. Això fa que els estudiants i el personal que haurien d’ocupar-lo s’hagin hagut de repartir en altres espais, sobretot del mateix campus de Sescelades: als aularis de l’ETSE i l’ETSEQ i de les facultats de Química i Enologia, a l’edifici Ventura i Gassol, al CTTI (els estudiants de segon de psicologia) i a les aules d’informàtica del CRAI, on tindran lloc classes pràctiques amb ordinadors. El pavelló d’esports també serà utilitzat per impartir-hi, a més de les habituals assignatures d’educació física, les d’educació psicomotriu.

Finalment, el Seminari Centre Tarraconense, a la Part Alta de Tarragona, acollirà les classes dels estudiants de tercer de psicologia i els de segon, tercer i quart de la doble titulació d’Educació Infantil i Educació Primària. Són 1.880 els estudiants afectats per les obres a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia.

Subscriu-te als butlletins de la URV