07/03/2024

El personal investigador podrà publicar gratuïtament en la majoria de revistes de l’editorial Cambridge University Press

Aquest nou acord transformatiu, vigent fins al 2026, permetrà publicar sense límit d'APCs, que és la taxa que es paga perquè els articles estiguin disponibles en accés obert

El CRAI ha establert un acord transformatiu per a què el personal investigador pugui publicar en accés obert immediat a la majoria de les revistes híbrides i Gold de l’editorial Cambridge University Press. Aquesta publicació es podrà fer sense límits d’APCs (Article Processing Charge, que és la taxa que sovint paguen per tal que els seus articles estiguin disponibles en accés obert), a excepció de les revistes Cambridge Prisms i Research Directions Journals. Aquest acord, vigent fins al 2026, se suma als que la URV ja té amb les editorials Springer, Elsevier, Wiley, ACS, Emerald, RSC, AIP, IEEE i SCOAP3.

La signatura d’acords transformatius forma part de la difusió i desenvolupament de l’estratègia de ciència oberta recollida al  Pla Estratègic del CRAi, aprovat recentment. En aquest sentit, es facilita que el personal investigador pugui publicar en accés obert minorant els costos a través d’acords amb les editorials i incidint en els àmbits de les humanitats i les ciències socials.

Des de l’abril de 2021, data en la que es van signar els primers acords amb editorials, la comunitat investigadora de la URV ha pogut publicar gratuïtament en accés obert  més de 500 articles (222 dels quals l’any 2023).

Trobareu tota la informació sobre aquest acord a l’apartat “Acord Cambridge University Press” de la  Guia d’acords transformatius.