05/11/2026
El primer speed dating entre empreses del sector TIC i estudiants de la Facultat d’Economia i Empresa aplega un centenar de participants
La iniciativa ha permès a l'estudiantat conèixer diferents empreses del sector de les tecnologies de la informació associades al Clúster TIC Catalunya Sud i les oportunitats que ofereixen

La iniciativa ha permès a l'estudiantat conèixer diferents empreses del sector de les tecnologies de la informació associades al Clúster TIC Catalunya Sud i les oportunitats que ofereixen
El Clúster TIC Catalunya Sud i la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat Rovira i Virgili han celebrat aquest dijous a les instal·lacions del Tecnoparc de Reus la primera edició de l’Speed Dating TIC. La trobada, centrada específicament en estudiants d’aquesta àrea, ha aplegat un centenar de participants i onze empreses del sector tecnològic associades al TIC Sud. A través de trobades àgils i dinàmiques, l’estudiantat ha pogut conèixer de primera mà les empreses i descobrir les oportunitats professionals i de pràctiques que ofereixen. Aixi, han establert un primer contacte directe amb els seus equips. Per a les empreses, ha estat també una oportunitat per apropar-se al talent jove, identificar perfils d’interès i donar a conèixer els seus projectes i necessitats professionals.
La iniciativa ha posta el focus en la connexió entre el talent universitari i un sector que necessita perfils professionals diversos. Més enllà dels coneixements tecnològics, les empreses TIC també incorporen àmbits com l’economia, la gestió empresarial, el màrqueting, les finances o l’organització, fet que obre noves oportunitats professionals per a estudiants amb formacions diferents.
En aquesta primera edició hi han participat les empreses Digivision, Etecnic, Apser, Proacit, QBED, Metsadata, Eurecat, Viewnext, T-Systems, Studiogenesis i el Gabinet Ceres. Amb aquesta acció el Clúster TIC Catalunya Sud i la Facultat d’Economia i Empresa de la URV reforcen la connexió entre l’àmbit universitari i el teixit empresarial, amb l’objectiu d’afavorir l’apropament entre formació i empresa. La jornada ha comptat amb el suport de REDESSA i l’Ajuntament de Reus.
