17/10/2017

El programa d’Activitat Física Saludable, per al personal de la Universitat

Des de principis d'octubre es fan cursos de Pilates, Ioga Kundalini i Ioga Iyengar

S’ha iniciat el Programa d’Activitat Física i Salut a principis d’octubre, pensat per al personal docent i d’administració de la URV en el curs 2017-18. Es practiquen el Ioga Kundalini, el Ioga Iyengar i Pilates, amb una participació de més de 75 persones.

L’objectiu d’aquest programa és millorar la salut del PAS i del PDi en l’àmbit laboral, facilitant-los un accés còmode a les activitats físiques i esportives que s’organitzen des d’EsportsURV. Ja fa nou anys que es va iniciar a la URV.

Les activitats s’estan realitzant en dos campus diferents: el campus Sescelades (Ioga Kundalini i Ioga Iyengar), a l’edifici Ventura Gassol de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia; i al campus Terres de l’Ebre a Tortosa es fa Pilates. Al Centre tarragoní Holos es fa Ioga Iyengar, per atendre els universitaris del campus Catalunya. Els practicants es poden inscriure en dos períodes, d’octubre a gener i de febrer a juny, i en alguns grups hi ha encara places.

El Mètode Pilates és un sistema de condicionament físic desenvolupat per Joseph Hubertus Pilates per assolir l’equilibri entre cos i ment. El Ioga Kundalini ajuda a enfortir els sistemes nerviós, cardiovascular, limfàtic, així com a alleujar el mal d’esquena. I el Ioga Iyengar pretén millorar la consciència, l’energia i la salut treballant l’atenció, la intensitat i la simetria de la postura.