13/06/2016

El programa EstiURV ofereix set tallers científics per a estudiants de secundària i batxillerat

Fins al 30 de juny els alumnes de 4t d’ESO i de 1r de batxillerat de les comarques de Tarragona es poden inscriure en alguna de les set propostes científiques del programa EstiURV que enguany es duran a terme de l’11 al 15 de juliol als laboratoris i a les aules de la Universitat. D’altra banda s’ha obert també el període per tal que professors de secundària es puguin inscriure als cursos de formació del programa Aprofundiments. Se n’ofereixen 14 de diferents disciplines i el termini d’inscripció finalitza el proper dijous, 23 de juny

Els joves que enguany acabin el darrer curs d’ESO o el primer cues de batxillerat poden dedicar una setmana de les seves vacances d’estiu a participar dels tallers científics que organitza la URV, amb l’objectiu de fomentar el seu interès per la ciència i despertar vocacions. Les inscripcions estan obertes fins al 30 de juny. Els participants han de presentar la seva nota mitjana i explicar quines són les seves motivacions i cada curs requereix un mínim de nota d’accés.

Aquest any, les set propostes que s’ofereixen són, per a 4t d’ESO:

• GREATLIE: GEt REady To Learn In English. El curs planteja una aproximació interdisciplinària a l’adquisició de coneixements en anglès, alhora que incideix en la pràctica oral i escrita de la llengua anglesa. Pretén facilitar les eines necessàries per enfrontar-se a continguts científics i humanístics utilitzant com a llengua vehicular l’anglès.
  • Química i Bioquímica. Aquest curs està dirigit a estudiants interessats en les ciències experimentals com la Química, la Bioquímica o la Biologia. S’hi realitzen cinc activitats amb contingut teòric i pràctic, tres relacionades amb la Química, una relacionada amb la Bioquímica i la Biologia, i una referent a la innovació en resolució de problemes.
  • La biotecnologia a la teva taula. La finalitat és conèixer el concepte i les bases de la biotecnologia a través d’un aliment transgènic. Apliquen i aprenen a dissenyar un protocol experimental per saber si un aliment de consum habitual és d’origen transgènic. Mitjançant xerrades, jocs i debats analitzen aspectes teòrics i pràctics de l’aplicació de la biotecnologia al mon de l’alimentació dels éssers vius.

Per a 4t d’ESO i 1r de Batxillerat:

• Formes tridimensionals amb eines informàtiques: del modelat a l’impressió 3D. La representació tridimensional d’objectes és un tema actual i de gran projecció. Existeixen diversos programes informàtics que ofereixen la possibilitat d’obtenir grans resultats. És per això que aquest curs pretén introduir a l’alumnat a endinsar-se en aquest món i també s’introduirà els estudiants a la tecnologia de l’impressió 3D.
  • La Internet de les coses. Es refereix  a la interconnexió dels objectes de la vida quotidiana amb la internet. La computació física fa referència a la programació que ens permet actuar/escoltar/veure el món mitjançant l’ús de sensors connectats a un microprocessador. L’objectiu d’aquest curs és introduir els participants en el món de la computació física connectada a la xarxa internet.

I per als de 1r de batxillerat:

• Introducció a l’Enginyeria Mecànica assistida per ordinador. En aquesta activitat es donarà una visió de l’assistència que donen els programaris actuals a l’enginyeria mecànica. Es realitzaran tasques representatives de l’enginyeria mecànica: des del disseny 3D i la creació de plànols a l’aplicació dels mòduls de simulació on es realitzaran simulacions de mecanismes, càlculs estructurals i mecanitzat de peces.
  • Fem màrqueting! Actualment vivim envoltats de màrqueting. Com a consumidors rebem estímuls de màrqueting. Aquesta activitat pretén introduir els estudiants en el món del màrqueting d’una forma pràctica i divertida. En les sessions s’examinaran els conceptes bàsics i fonamentals del màrqueting i es farà una introducció a la investigació de mercats.
Cursos per a professors de secundària

D’altra banda s’ha obert el termini d’inscripció del programa Aprofundiments, de formació per als professors de secundària sobre els coneixements i la recerca generats en les diferents disciplines acadèmiques. Enguany s’ofereixen 14 propostes de diferents disciplines que es faran del 4 al 8 de juliol.

EstiURV i Aprofundiments formen part del programa Nexes que impulsa l’Oficina d’Orientació Universitària per fomentar la col·laboració entre secundària i la URV i  generar, difondre i compartir coneixement. En el cas d’Aprofundiments també s’ha implicat en l’organització l’Institut de Ciències de l’Educació.