25/09/2019

El projecte SUCTI sobre formació per a la internacionalització, premiat per l’Associació Europea per a l’Educació Internacional

El projecte coordinat per la URV ha format a prop de 260 treballadors de 6 universitats europees per atendre millor el públic internacional i obrir la pròpia institució al món

Marina Casals, cap del Centre Internacional de la URV i coordinadora del projecte SUCTI, amb el vicerector d'Internacionalització, John Style, durant el lliurament dels premis de l'Associació Europea per a l'Educació Internacional.

El President’s Award de l’Associació Europea per a l’Educació Internacional (EAIE) premia anualment una persona o institució que escull directament la presidenta d’aquesta entitat per reconèixer un treball notable i dedicació a l’educació superior. Per primera vegada, aquest premi s’ha atorgat a un projecte, el SUCTI (Systemic University Change Towards Internationalisation), liderat pel Centre Internacional de la URV i finançat pel programa Erasmus+ de la Comissió Europe.

Marina Casals, cap del Centre Internacional i coordinadora del projecte, va rebre el guardó de l’EAIE el 24 de setembre durant la inauguració de la 31 Conferència de l’EAIE que té lloc a Helsinki (Finlàndia) fins al 27 de setembre.

Durant tres anys, les sis universitats sòcies del projecte SUCTI han format el seu personal i el d’altres institucions per atendre millor el públic internacional i obrir la pròpia institució al món. Es tracta d’un projecte que ha permès millorar els coneixements i les competències de prop de 260 membres del personal d’administració i serveis sobre el procés d’internacionalització. A més a més, es poden trobar els materials formatius al web del projecte, que ja han tingut més d’un miler de descàrregues.

El projecte SUCTI tindrà continuïtat a través d’un nou projecte, SUCTI-Academia, que aplicarà el mateix model de formació al personal acadèmic de les universitats. En aquesta ocasió, serà coordinat per la Universitat Adam Mickiewicz University in Poznań (Polònia), i la Fundació URV serà l’encarregada d’oferir la formació a d’altres institucions de la regió.

A més del projecte SUCTI, l’EAIE ha guardonat aquest 2019 altres persones i institucions en tres categories més.