07/06/2021

El Start-up Weekend reuneix 24 emprenedors al campus Terres de l’Ebre de la URV

Han estat unes jornades intensives dirigides a impulsar projectes emprenedors amb dinàmiques de grup i una competició per escollir la millor idea de negoci

Emprenedors i organitzadors de l'start-up weekend al campus Terres de l'Ebre.

El campus Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i el programa Alumni URV han acollit aquest cap de setmana un start-up weekend per a emprenedors i persones amb idees de negoci, organitzat per Startsud Studio, empresa dedicada a impulsar empreses emergents al territori de Catalunya Sud.

Vint-i-quatre emprenedors d’arreu de Catalunya distribuïts en quatre equips han dedicat dos dies intensos a treballar en quatre equips amb diferents idees de negoci. Acompanyats pels mentors i experts d’Startsud, la URV i altres experts del territori, els equips han desenvolupat tècniques d’ideació i validació seguint la metodologia Lean Startup.

Els quatre grups han estat: Goil, amb el projecte d’una app de sistemes de comunicació i alarma per a empreses i institucions públiques; Sooats, una app de lloguer de material esportiu orientada a turistes i professionals en viatge d’empresa; Thy-Lab. dedicada a enllaçar estudiants i empreses per donar una aplicació pràctica als treballs finals de grau i màster que es fan cada any arreu d’Europa; i Versoos. un agregador online de marques de moda independents per promoure el seu comerç electrònic i fer front a les grans cadenes internacionals.

Versoos ha estat l’equip guanyador de la competició del cap de setmana emprenedor i podrà accedir a l’espai de treball, programa d’acceleració, mentoria i capital de StartSud Studio.

La jornada va acabar ahir diumenge amb la presentació davant d’un jurat amb membres de la URV, ACCIO, Diputació de Tarragona, Ajuntament de Tortosa, Cambra de Comerç i Parlament. En una presentació de tres minuts, els equips van exposar el projecte de cada startup, i Versoos va resultar escollit com a projecte guanyador.

Talent URV a l’ecosistema emprenedor de Catalunya Sud

Startsud Studio va néixer fa deu mesos i col·labora estretament amb el campus de Terres de l’Ebre de la URV. Un dels seus socis és Xavier Càmara, professor de la URV i director del Departament de Gestió d’Empreses. Des de la seva creació, Startsud ha impulsat ja dues noves startups, WeAreDecor.com i BonusBank.eu.

Un dels cofundadors de Bonus Bank és un antic alumne de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, Víctor Barcelón, que ha llançat aquesta aplicació enfocada a millorar la gestió dels equips a les empreses, així com dinamitzar els entorns de treball virtuals, gràcies a la possibilitat de donar feedback i motivar als companys i treballadors al instant.