29/11/2016

Els antics alumnes Antonio Mellado, Fabio Marchi, Enric Garcia i Cristina Valls, guardonats als Premis de Periodisme Jove Joan Marc Salvat

Els quatre graduats en Estudis de Comunicació per la URV s'han endut premis i una menció pels seus treballs periodístics, entre ells un treball final de grau. L'acte de lliurament de la primera edició d'aquests premis ha tingut lloc el divendres, 25 de novembre al Castell del Paborde de la Selva del Camp

Foto de premiats i organitzadors/Reusdigital.

El Premi de Periodisme Jove Joan Marc Salvat vol donar reconeixement a la figura d’aquest periodista que va morir el desembre de l’any passat, amb només 27 anys, i vol aportar els valors que aquest jove va impulsar entre la pedrera de periodistes locals. És una iniciativa de Reus Digital.cat, LANOVA Ràdio i Infocamp. cat, amb el suport dels ajuntaments de la Selva del Camp i de Reus, la Diputació de Tarragona i la Cambra de Comerç reusenca.

A l’acte, conduït per la periodista i fundadora de LANOVA Ràdio Sílvia Segalà, ha participat Josep Carles Rius, (Valls, 1956), president de la Fundació Periodisme Plural, exdegà del Col·legi de Periodistes de Catalunya i exsubdirector de la Vanguardia, i professor de Periodisme a la UAB.

El jurat, que ha volgut guardonar aquells joves que incorporaven als seus projectes l’honestedat, l’ètica i la capacitat d’iniciativa, ha atorgat el primer premi a Antonio Mellado, per un excel·lent reportatge de 30 minuts titulat “Les llegendes del Priorat”, que es va emetre a Canal Camp. Ha estat el treball final de grau de l’estudiant premiat.

El segon premi ha anat a parar a mans de Fabio Marchi, per la seva intensa i fructífera trajectòria professional, malgrat la seva joventut. Va començar de becari al diari Reusdigital.cat, es va integrar al Canal Reus TV, és redactor especialitzat en motor del “Mundo Deportivo” i ha creat una empresa de comunicació al territori,

El tercer premi ha estat per la periodista reusenca de 23 anys Cristina Valls, pel seu recull d’entrevistes realitzades a artistes que han actuat al Teatre Fortuny, i publicades al “Diari de Tarragona”.

Enric Garcia s’ha endut una menció per l’article “El retaule de les emocions” publicat a la revista “Fet a Tarragona”.

Els tres periodistes, que van començar les seves carreres cursant estudis de Comunicació a la Universitat Rovira i Virgili, han protagonitzat, doncs, la primera vetllada d’aquests premis que volen donar suport a la part més jove del periodisme i a la seva professionalitat i dedicació. Fito Luri ha estat l’encarregat de posar música a l’acte.

Més informació:

“Necessitem periodistes amb els valors que defensa el premi Joan Marc Salvat”, Infocamp.cat