31/10/2017

Els estudiants ocupen setze dels escons vacants al Claustre

A les eleccions al Claustre, amb 52 escons d'estudiants, se'n han ocupat setze dels quaranta vacants fins ara

Els estudiants també formen part de la mesa del Claustre.

Les eleccions parcials d’estudiants a la URV, que han tingut lloc del 27 al 31 d’octubre, eren per ocupar les vacants existents o que s’han produït en l’últim any al Claustre, juntes de centre i consells de departament. Cada dos anys es renova totalment la representació de l’estudiantat a la Universitat i les últimes van tenir lloc al novembre de 2016. Entremig, cada any es fan eleccions parcials, allà on hi ha vacants. Les votacions han estat electròniques remotes.

Al Claustre, màxim òrgan de representació universitària, que té 202 escons, el sector dels estudiants en té assignats 52. L’any passat es van escollir dotze representants i van quedar 40 vacants. Ara s’han escollit setze de nous i han quedat encara 24 escons buits. En les eleccions, a la major part de circumscripcions per graus i màster-doctorat no hi hagut eleccions perquè el nombre de candidats és igual al d’escons, i aquells queden escollits automàticament. Hi ha hagut eleccions al grau de Comunicació Audiovisual i al de Turisme, on hi havia més candidats que escons. Del total d’escollits, una persona pertany al Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) i la resta són independents.

El nombre de vacants en els llocs de representació estudiantil a juntes de centre i consells de departament és alt. En aquestes eleccions, els estudiants han ocupat un 25% dels llocs buits a les juntes de centre. A la Junta de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura (ETSA), on es renovava tota la representació estudiantil, quatre representants han ocupat els quatre escons disponibles. Als consells de departament, els candidats a representants han ocupat un 9% dels escons vacants. A la Junta de Centre de la Facultat d’Economia i Empresa també han tingut lloc eleccions a PDI i PAS.

Eleccions 2017-18