30/03/2023

Els professors Sergi Coll i Agustí Costa han fet el projecte d’intervenció del conjunt monumental del panteó Boule de Reus

Un cicle d'activitats posa en valor el patrimoni del Cementiri General amb la participació del professorat de l'Escola d'Arquitectura de la URV

Aquest 30 de març s'ha inaugurat la restauració del Panteó Boule, del Cementiri General de Reus. Sergi Coll i Agustí Costa, a l'esquerra, han presentat el projecte, al costat de la regidora responsable dels Serveis Funeraris Reus i Baix Camp, Montserrat Flores, i l’alcalde de la ciutat, Carles Pellicer.

Un dels primers conjunts funeraris del Cementiri General de Reus va ser l’encarregat pels Boule, una de les famílies notables de la ciutat de Reus del darrer terç del segle XIX. Aquest monument funerari data de l’any 1882, obra de l’arquitecte Francesc Blanc i Pons, sota l’encàrrec de Josep Boule i Moncet. Els professors Sergi Coll i Agustí Costa, de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la Universitat Rovira i Virgili s’han encarregat del projecte de restauració i protecció del conjunt monumental, les obres del qual van acabar el passat desembre i s’han inaugurat avui.

Ara, un cicle d’activitats, que impulsa l’Ajuntament de Reus, divulga el patrimoni històric, artístic i cultural del cementiri, amb la col·laboració dels arquitectes de la URV, Coll i Costa. Ells seran els encarregats de conduir la visita a la Capella Margenat i fer la conferència “Una mostra del modernisme de Domènech i  Montaner al Cementiri General de Reus. La Capella Margenat”, el 21 d’abril a les 18 h, a la Sala Bosquet.

La restauració del Panteó Boule

Les obres de restauració i protecció del Panteó Boule han estat orientades a evitar la degradació de materials constructius i a restituir els elements escultòrics detectats pel projecte i la intervenció plantejats pels professors Coll i Costa, de la URV.

Panteó Boule, un dels primers conjunts funeraris del Cementiri General de Reus.

El panteó va ser concebut com una capella neogòtica centralitzada quadrangular, a la qual s’hi va afegir una cripta subterrània. Cal destacar que a l’interior del conjunt s’hi troben dos finestrals laterals amb vitralls que dirigeixen la llum cap al centre de la cripta. S’hi troba també un altar de marbre, al costat del qual dos pedestals aguanten dos bustos de marbre natural, també de marbre, que representen a Josep Boule i la seva esposa. Les escultures són de Joan Roig i Soler.