17/02/2023

Les empreses tecnològiques del Clúster TIC Catalunya Sud capten el talent dels estudiants de l’Escola d’Enginyeria de la URV

125 estudiants i una vintena d'empreses han participat en la primera jornada de l'escola i el clúster per retenir el talent digital

Participants a la primera jornada del TIC SUD i l’ETSE de la URV.

Èxit de la primera jornada del TIC SUD i l’ETSE URV per connectar el talent TIC i les empreses tecnològiques del territori. La sessió, organitzada pel Clúster TIC Catalunya Sud i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) de la Universitat Rovira i Virgili, ha reunit els estudiants amb les empreses tecnològiques en un format speed dating per connectar de manera directa el talent jove amb les principals empreses tecnològiques del territori i consolidar la generació i la retenció de talent. Hi han assistit 180 participants, entre estudiants de tots els graus i màsters de l’ETSE, una vintena d’empreses tecnològiques associades al Clúster TIC Catalunya Sud, i professorat.

Les empreses han pogut presentar-se als i les estudiants, així com proposar temàtiques i reptes reals de les empreses pels Treballs de Fi de Grau o Màster que l’alumnat podrà desenvolupar mitjançant estades de pràctiques a l’empresa. A banda de les presentacions, estudiants i representants de les empreses han tingut l’oportunitat de compartir un temps de networking per resoldre dubtes i intercanviar contactes de manera directa i personalitzada.

Speed dating entre empreses del Clúster TIC Catalunya Sud i estudiants de l'ETSE.
Speed dating entre empreses del Clúster TIC Catalunya Sud i estudiants de l’ETSE.

Sergi Novo, Clúster Mànager del TIC Sud, ha qualificat d’èxit de la primera jornada d’aquest tipus a la URV. “El format afavoreix les relacions i el contacte directe entre empreses i estudiants i accions com aquesta són clau per potenciar la generació i la retenció de talent a les empreses del Clúster TIC Sud”, ha afegit. Novo a agraït també el compromís i la predisposició del professorat i responsables de la URV. “És la primera vegada que podem fer realitat una activitat d’aquest tipus i és una gran passa endavant en benefici dels estudiants i les empreses del territori”, ha destacat.

El director de l’ETSE, Angel Cid, ha apuntat que “hi ha una evolució cap a la digitalitzaió molt forta i es necessiten professionals molt ben formats i especialitzats”. En aquest sentit, detalla que “com a escola estem molt oberts en imbrincar el teixit empresarial, industrial i tecnològic en el dia a dia de l’escola, en l’elaboració dels nous plans d’estudi i en l’actualització de les diferents titulacions”. Per respondre a les necessitats del sector, “intentem tenir un retorn d’informació directe dels ocupadors dels nostres estudiants”.

En aquest context, Cid ha agraït al clúster l’organització de la jornada perquè “és una opotunitat única per als estudiants conèixer les empreses de les tecnologies de la informació i la comunicació punteres i que ofereixen pràctiques externes i la possibilitat de fer els treballs de fi de grau en qüestions que els estudiants veuen en el dia a dia del grau”.

Les empreses del Clúster TIC Sud que han participat en aquesta primera edició són: CTAIMA, Eagora, Essi Projects, Etecnic, Expacia, Grup CBS Quality, Grupo Castilla, Inetum, IPTE, Magnore e-learning, Movertis, Nemon, Proacit, Quercus Technologies, Studiogenesis, Studio by Caigo, T-Systems, Viajes para ti, Viexnext i Xipset.

El  Clúster TIC Catalunya Sud té per objectiu reforçar la projecció i competitivitat del sector tecnològic a les comarques de Tarragona, així com l’atracció de projectes internacionals per situar el territori com un hub tecnològic de referència a Europa. Així mateix, el Clúster treballa per contribuir a l’impuls de l’activitat econòmica oferint solucions tecnològiques a tots els sectors. Actualment el TIC Sud està format per una vuitantena d’empreses i institucions que agrupen 16.000 professionals. Les empreses associades generen una facturació de 1.500 milions d’euros.

Trobada entre estudiants, responsables d’empreses de tecnologies de la informació i la comunicació i professorat a la Jornada del TIC SUD i l’ETSE de la URV.