13/02/2018

Impulsen una enquesta per conèixer les condicions de vida i les expectatives professionals dels estudiants

La primera edició de l'estudi de la Xarxa Vives d'Universitats va detectar desigualtats determinades per l'origen social dels estudiants

Estudiants al campus Sescelades.

Les universitats de la Xarxa Vives impulsen la segona edició del programa Via Universitària, un estudi que compta amb la participació de vint universitats de Catalunya, Illes Balears, País Valencià i Andorra, i que generarà informació sobre les condicions de vida, l’entorn socioeconòmic i les expectatives professionals dels estudiants. L’objectiu de l’estudi és conèixer la seva realitat i les seves necessitats, per aportar elements útils que orienten propostes de millora en les polítiques universitàries.

Els estudiants de les vint universitats participants, entre les quals hi ha la URV, rebran una enquesta en línia en què se’ls preguntarà per diversos factors entre aquest mes de febrer i el mes de març. Els resultats i les conclusions del programa, previstos per al maig de 2019, serviran de guia i fonamentaran les decisions i orientacions de les polítiques, tant de les mateixes universitats com dels decisors públics, i afavoriran l’evolució del sistema universitari d’acord amb els reptes que el context socioeconòmic actual planteja.

L’estudi Via Universitària ja va tenir una primera edició l’any 2016, en què s’apuntava l’existència d’una major diversitat en els perfils socioeconòmics i culturals dels estudiants universitaris. Alhora, també es mostraven signes d’inequitat i d’escletxa social, que es reflectien tant en les diferències en l’accés a programes de mobilitat internacional com en la diversitat d’expectatives de desenvolupament professional que van mostrar els enquestats en funció del seu origen social.

D’aquesta manera, i a través de la realització d’estudis periòdics, les universitats de la Xarxa Vives generen un cos de coneixement sobre les condicions de vida dels estudiants, les formes d’estudiar, la vinculació amb la universitat, hàbits culturals, condicionants econòmics, i expectatives, valors i creences en relació a l’educació superior.

Més informació:

Programa Via Universitària