08/03/2022

L’equip Juristes representarà la URV a la final de la Lliga de Debat Universitària

L'estudiant Andrea Ruiz, del mateix equip, s’ha endut el premi a millor oradora

Un moment de l'edició 2021-22 de Lliga de Debat de la URV, que ha tingut lloc al campus Catalunya.

L’equip Juristes, integrat per estudiantat del grau en Dret i del doble grau en ADE i Dret, s’ha imposat als equips Da Vinci i EcoEnginyers, que han participat aquest dilluns 7 de març a la Lliga de Debat de la URV. Els guanyadors representaran la Universitat a la final de la lliga que organitza la Xarxa Vives d’Universitats, que se celebrarà a la Universitat Autònoma de Barcelona del 4 al 7 d’abril. Andrea Ruiz, membre dels Juristes, s’ha endut el premi a la millor oradora de la fase de la URV.

La qüestió que els tres grups de la Lliga han debatut ha estat: “És necessària una indústria farmacèutica pública a la Unió Europea?”. Els equips s’han jugat el primer lloc mitjançant una ronda de tres debats, en els quals han hagut de defensar el tema a favor i en contra segons els pertocava. El jurat ha valorat els grups amb un estricte criteri basat en la qualitat i la solidesa del discurs exposat, la flexibilitat d’adaptar-se al discurs al llarg del debat, el domini del tema en qüestió i també, l’actitud i el respecte i l’actitud mostrada vers els companys, el jurat i el públic.

D’esquerra a dreta, Laia Cunillera Figueras, estudiant del grau en Dret; Josep Masdeu Figueras, del doble grau en ADE i Dret, i Andrea Ruiz Garcia, estudiants del grau en Dret i millor oradora de la fase local de la Lliga de Debat Universitària.

La Lliga de Debat Universitària és una competició dialèctica en la qual, des de fa més de quinze anys i durant una setmana, diferents equips d’estudiants universitaris debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. En aquesta edició se celebrarà a la UAB i el tema que abordaran els representants de les diferents universitats de la Xarxa serà el mateix que a la fase local. L’objectiu de la Lliga és el propi ús de la paraula, potenciar el treball en equip, la capacitat d’argumentació i, sobretot, la relació amb estudiants d’altres universitats. L’equip campió s’endurà 2.500 euros; el subcampió, 1.200, i el millor orador o orador, 300 euros.

Els equips que han format part de la Lliga de Debat a la URV aquest any han sigut: els Juristes, equip format per Laia Cunillera Figueras i Andrea Ruiz Garcia, estudiants del grau en Dret, i Josep Masdeu Figueras, del doble grau en ADE i Dret; els “Da Vinci”, grup format per Sergio de Andrés Falcón i Eric Gili López, del grau en Història, i Dalmau Díaz i Pereiro, del grau en Història de l’Art i Arqueologia; i els “EcoEnginyers”, amb Pau González Cepeda, del doble grau en Enginyeria Elèctrica i en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Aleix Casals Cheng, del grau en Enginyeria Matemàtica i Física, Christian Puentes Hernández, del grau en Economia i Mouad Zaroual Mazar, del doble grau en ADE i Finances i Comptabilitat. El jurat ha estat format pels professors José Antonio Moreno Villanueva, del Departament de Filologies Romàniques; Sergio Nasarre Aznar, del Departament de Dret Privat, i Antoni Carreras Casanovas, del Departament de Dret Públic.