19/05/2022

Es presenta URVisibles, l’associació en defensa dels drets LGBTQI+ a la Universitat

Reuneix estudiantat, personal docent i investigador i d’administració i serveis

Lluitar per l’actualització i millora de protocols i polítiques contra la violència, discriminació i el seu seguiment dins de la URV i generar espais segurs per a les persones LGBTQI+ a la Universitat són dos dels objectius d’aquesta associació, que s’ha presentat aquest dimecres a la Sala de Graus de la URV. Busquen, també, promocionar la formació de tots les persones membres universitaris en qüestions de diversitat sexual i de gènere.

Aquesta associació reuneix principalment estudiantat, però integra i està oberta també a personal d’administració i serveis i personal docent i investigador que han estat presents també a l’acte de constitució, algunes i alguns explicant les seves experiències personals a l’entorn universitari com a membres del col·lectiu LGBTQI+.

Ara URVisibles està en procés de constitució com associació a la Generalitat. Oriol Rios, un dels seus impulsors apunta que és una “de les primeres associacions d’aquestes característiques tan a nivell català com espanyol”. A la URV es va originar en el marc del projecte contra les LGBTQI-fòbies a les universitats (@Hei4Diversity). Segueixen un model de treball assembleari i horitzontal de treball.

Durant la presentació de l’associació van tractar de la necessitat de crear espais inclusius i acompanyaments segurs a alumnat LGBTQI+ dins de la comunitat universitària, d’esdevenir un punt de referència en temàtica, estudis i coneixement fora dels cànons normatius de gènere i d’impulsar sinergies i xarxes per a aconseguir més drets i igualtat dins de la comunitat universitària.