28/06/2021

El professor Emili Samper publica el llibre Mirades i estudis des de la Setmana del Còmic de Tarragona

L’obra és un recull d’estudis sobre el món del còmic que té el seu origen en les jornades celebrades a Tarragona entre 2008 i 2019

El professor del Departament de Filologia Catalana Emili Samper acaba de publicar un llibre que recull les seves intervencions a la Setmana del Còmic de Tarragona, unes jornades d’estudi de l’art seqüencial organitzades pel col·lectiu Delirópolis entre els anys 2008 i 2019. Samper, un dels organitzadors, ha participat com a ponent en diverses edicions i aquest llibre és una compilació, revisada, d’aquestes conferències sobre aspectes diversos del còmic, un dels àmbits d’estudi en el qual s’ha especialitzat.

El llibre, format per vuit articles, se centra de manera particular en la ciutat de Tarragona amb la crònica de totes les edicions d’aquestes jornades celebrades fins al moment, la reproducció a color de tots els cartells i la presentació del còmic 1811. El setge de Tarragona. En la resta del llibre s’hi troben estudis sobre Persèpolis, el món creatiu de Jan, l’adaptació de còmics a la televisió o la sèrie d’animació de Batman dels anys noranta, entre d’altres.

Es tracta del volum número 26 de les Publicacions del Cercle d’Estudis Històrics i Socials Guillem Oliver del Camp de Tarragona, en coedició amb Publicacions de la URV i que ha comptat amb la col·laboració del Departament de Filologia Catalana. El volum inclou una pròleg d’Eduard Baile de l’Aula de Còmic de la Universitat d’Alacant-Unicòmic i la imatge de la coberta és d’Hugo Prades, una adaptació del cartell que va il·lustrar els deu anys de la Setmana del Còmic. El llibre ja es troba disponible en versió digital i en paper.