19/11/2015

Es reuneixen vicerectors d’universitats catalanes i la Fundació Institut Confuci de Barcelona

El passat 19 de novembre, la Fundació Institut Confuci de Barcelona (FICB) va reunir vuit universitats públiques catalanes, entre les quals hi havia la URV. La trobada va tenir com a objectiu principal consolidar els lligams de cooperació i el desenvolupament d’activitats culturals i futurs projectes educatius

Els vicerrectors de les universitats catalanes durant la reunió amb l'Institut Confuci, a Barcelona.

La reunió va comptar amb la presència de les directores de la FICB, la Dra. Helena Casas-Tost i el Dr. Chang Shiru, els quals van destacar les activitats de difusió cultural, projectes educatius i organització d’exàmens oficials de xinès que es desenvoluparan des de la FICB i de les que es pretenen fer partícips actius a nous col·laboradors. Les universitats catalanes van mostrar una forta col·laboració existent entre les universitats catalanes i les institucions d’educació superior a Xina i el suport que ha representat el FICB en aquesta cooperació.

Per part de la URV, van assistir una representació de l’I-Center, delegada pel vicerectorat per la Internacionalització, que va presentar les activitats acadèmiques de grau i postgrau, les activitats culturals que la URV ofereix als estudiants xinesos i els convenis i beques de mobilitat de la URV amb Xina. De la mateixa manera, la URV va manifestar el seu interès en fomentar un acord per ser el centre examinador i que els exàmens oficials de xinès HSK i YCT puguin realitzar-se als seus campus.

Amb l’objectiu d’assegurar el compromís per augmentar els lligams de col·laboració i desenvolupament, la URV ha convidat als directors de la FICB a visitar properament la universitat.