07/04/2017

Escena Primavera, espectacles per a tothom amb l’Aula de Teatre

Aquesta aula d'extensió universitària celebra el 25è aniversari de la URV presentant teatre, una performance i un concert els dies 20 i 27 d'abril i 4 i 11 de maig al campus Catalunya

La primera acció "+futVol perfabor!" s'ha representat el dia 20 d'abril.

Escena Primavera, iniciativa de l’Aula de Teatre, porta a la URV quatre espectacles ben diferents, per al públic universitari i oberts a tothom. Els estudiants que han treballat aquest curs amb l’Aula, coordinada per l’actor i director de teatre Joan Pascual, han comptat per representar les obres amb la col·laboració de Genovesa Narratives Teatrals i de Zona Zàlata. L’últim espectacle programat és un concert de Stromboli Jazz Band.

La programació és:

• 20 d’abril, acció/ performance: “+Futvol perfabor!”, amb l’Aula de Teatre. És una acció de l’Aula de Teatre que pretén ser un crit de malestar contra la manipulació del l’oci i el degoteig constant d’informació banal. Esdevé un retorn al nostre passat i a l’origen de les dramatúrgies antigues on, allò lúdic i ritual, es barrejava en una composició total.
  • 27 d’abril, teatre d’objectes/versió poètica: “Terra Baixa”, amb Genovesa Narratives Teatrals. “Hi havia una vegada una noia que es deia Marta i que vivia en un mas, vora la ciutat; cada dissabte anava a vendre al mercat. Era tan divertida que enlloc d’anar caminant ho feia patinant…” Així comença aquesta adaptació del clàssic d’Àngel Guimerà. Un espectacle amb titelles divertit, plàstic, trepidant… i on l’espectador esdevindrà protagonista.
Un altre moment de la primera acció.
  • 4 de maig, teatre clàssic: “A la casa de Mecenes”, amb l’Aula de Teatre i Zona Zàlata. Espectacle de pantomima romana que fa un recorregut per diferents registres (pantomima còmica , pantomima tràgica).Una història on es pot reviure diferents formes de vida dels actors i actrius i de lescompanyies en època romana. Una comèdia divertida, esbojarrada i carregada d’elements teatrals visualment i corporalment potents.
  • 11 de maig, concert amb Stromboli Jazz Band. Un grup de jazz popular, dixieland, swing i altres músiques integrat per músics professionals del Camp de Tarragona, que tenen una àmplia formació i experiència en aquest àmbit. En els seus espectacles es barreja bona música, amb dosis d’humor, teatre i una gran interacció amb el públic.