09/02/2015

Estela Mariné, Premi a l’Excel·lència en tesis doctorals 2015 d’IFITT

Estela Mariné ha guanyat el Premi a l’Excel·lència en tesis doctorals 2015 d'IFITT, International Federation for Information Technologies and Travel & Tourism. La tesi es titula: "Del projectat a la imatge transmesa: la construcció 2.0 de la imatge de destí turístic i la identitat de Catalunya"

Entre els nominats que competien pel guardó Thesis Excellence Award for a doctoral thesis, la tesi de la Dra. Estela Mariné ha estat seleccionada pel seu caràcter innovador, el seu rigor científic i la seva rellevància en l’àmbit del turisme.

El premi s’ha lliurat durant Enter 2015 PhD Workshop, que ha tingut lloc a Lugano(Suïssa), el passat 3 de febrer durant el Congrès Enter 2015, l’esdeveniment anual de la comunitat IFITT. Aquest congrés és el fòrum de referència a nivell mundial per als representants de la indústria, l’acadèmia, els governs, les administracions i altres organitzacions a l’hora d’intercanviar, compartir i generar nous reptes en la recerca i anàlisi que l’aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació té sobre el turisme i els viatges.

La tesi “The 2.0 construction of tourist destination image and identity in Catalonia” explora les imatges projectades i percebudes en línia de Catalunya com a destinació, valorant-ne la seva correspondència i destacant els aspectes diferenciadors de la formació de la imatge a internet. Analitza fonts d’aquestes imatges (blogs de viatge, opinions i llocs web oficials de turisme), i posa el focus en el paper del contingut generat pels usuaris que naveguen i la imatge transmesa per ells en el procés de formació i propagació de la imatge de la destinació.

A partir de la recerca realitzada per a la tesi, s’han generat diverses publicacions acadèmiques, algunes de les quals en curs de publicació, incloent articles en revistes científiques com “Journal of Tourism and Cultural Change” i el “Journal of Travel & Tourism Marketing”. La va elaborar en el marc del programa de doctorat en Turisme i Oci de la URV, supervisada pel professor Salvador Anton.

La tesi premiada es va defensar el desembre de 2013 a la URV i va obtenir la valoració d’Excel·lent Cum Laude, per part d’un tribunal presidit per Nigel Morgan de la University of Surrey i format per Josep Fernández  de la UPF i Julie Wilson, de la University of West of England i la URV. Nacima Baron de la Université de Paris Est i la Sheila Malone de Lancaster University també van participar en el comitè de valoració de la tesi, que va ser reconeguda amb la menció de Tesi Europea, com a membres internacionals del tribunal.

Estela Mariné és membre del grup de recerca del Departament de Geografia de la URV en Anàlisi Territorial i Estudis Turístics (GRATET), coordinat per Salvador Anton, i professora al Grau de Turisme de la UdL.

International Federation for Information Technologies and Travel & Tourism és la comunitat mundial d’investigadors, acadèmics i professionals que lidera la discussió, intercanvi i desenvolupament de coneixement global sobre l’ús i impacte de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en la indústria dels viatges, el turisme i les experiències.