25/04/2023

L’estudiant Adrián Fernández guanya el Premi Work Experience Essity – ETSEQ 2023

Rep una beca per cursar el Màster en Enginyeria Química de la URV i farà les pràctiques i el Treball de Fi de Màster a l'empresa

D’esquerra a dreta, la directora d’Operacions d’Essity, Miriam Guasch; la directora de l’ETSEQ, Montse Ferrando; el guanyador del premi Work Experience Essity-ETSEQ 2023, Adrián Fernández, i el responsable de millora continua d’Essity, Pere Marc Franquet.

Adrián Fernández, estudiant del Màster d’Enginyeria Química de la Universitat Rovira i Virgili, ha guanyat el Premi Work Experience Essity – ETSEQ 2023, que consisteix en el pagament de la matrícula del màster i la realització de les pràctiques i el Treball de Fi de Màster a l’empresa. Essity és una empresa multinacional d’origen suec, present a Tarragona des de fa gairebé 25 anys, que fabrica productes i solucions per la cura personal i és líder en el sector de la higiene i la salut.

Fernández desenvoluparà projectes relacionats amb l’optimització dels processos productius i la reducció dels consums energètics i de matèries primeres en el procés de fabricació del paper tissú, junt amb els experts del producte i de les tecnologies de la producció.

Per a Miriam Guasch, directora d’Operacions d’Essity, “és un dia molt especial per a nosaltres, i sobretot ens fa molta il·lusió poder celebrar-ho a la nostra planta de Puigpelat. Aquest premi és un clar exemple de l’aposta que fa Essity pel talent i pel territori. Gràcies a la col·laboració amb l’ETSEQ podem oferir any rere any aquest premi, que acaba convertint-se en una palanca d’incorporació dels guanyadors a l’estructura professional d’Essity. Així doncs vull donar una càlida benvinguda a l’Adrián”.

Montse Ferrando, directora de l’ETSEQ, ha manifestat que “la incorporació dels estudiants del Màster d’Enginyeria Química i del del Màster d’Enginyeria Ambiental i Sostenibilitat Energètica a una empresa internacional en la que han d’enfrontar-se a un projecte real suposa un element clau per aconseguir que els futurs professionals de l’Enginyeria desenvolupin de manera integral competències tècniques i socials. La col·laboració amb empreses internacionals com ESSITY representa un tret diferencial que reforça l’ETSEQ com a centre de referència”.

D’esquerra a dreta, Guillem Bas (guanyador 2015), Àngela Gómez (2020), Anna Navarro (2017), Adrián Fernández (2023), José Manuel Monge (2021), i Clara Montero (2022).

De fet, el Premi Work Experience Essity – ETSEQ suposa per als estudiants del Màster d’Enginyeria Química i del Màster d’Enginyeria Ambiental i Sostenibilitat Energètica de la URV una oportunitat d’inserció laboral, ja que els set estudiants que han guanyat el premi des que es convoca s’han incorporat a l’empresa després de les pràctiques.

Essity ha valorat el perfil acadèmic de Adrián Fernández però també les competències transversals de l’estudiant que s’adeqüen a l’empresa: el treball en equip, la comunicació i la proactivitat com a elements claus per treballar en un entorn multidisciplinari i que aposta per la innovació en els seus processos i la seva gestió.

El programa de premis Work Experience impulsat per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química junt amb diferents companyies busca la formació integral dels estudiants i la seva ocupabilitat.