17/03/2022

L’estudiant d’Enginyeria Química, Marc Manyé, rep una beca de l’Institut Tecnològic de Massachusets

Cursarà un programa a distància del MIT sobre el posisionament estratègic dels productes i serveis dins del mercat

Marc Manyé, estudiant del darrer curs del grau en Enginyeria Química.

Marc Manyé Ibañez, estudiant del grau en Enginyeria Química, ha estat seleccionat per cursar un programa especialitzat en la gestió de la família de productes, des de l’estratègia fins a la implementació, de l’Institut Tecnològic de Massachussets (MIT). Es tracta d’un programa en línia sobre aprofundir en els principis fonamentals per a la creació de productes, així com les decisions de fabricació, composició i el procés d’evolució del disseny, per facilitar la identificació de noves oportunitats de mercat.

L’estudiant de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) rebrà una de les 400 beques que ofereix el Banc Santander i el MIT Professional Education per aprofundir en el coneixement i l’ús de les eines tecnològiques innovadores emergents més demandades en les empreses.

El programa està basat en una metodologia e-learning, enfocat en diversos casos pràctics i treballs sobre problemes reals. Té una durada aproximada d’unes 70 hores al llarg dels prop de dos mesos que dura el curs. També inclou seminaris especialitzats i un assessorament personalitzat.

Actualment, Manyé està cursant l’últim curs d’Enginyeria Química a la Universitat d’Arizona, Tucson (Estats Units), a través del programa de mobilitat d’estudis MOU que ofereix la URV.

“La principal motivació per optar a la beca va ser ampliar els meus coneixements en el camp de les estratègies de disseny de productes, ja que és d’especial importància per a un enginyer. Crec que em pot aportar un nou enfocament tecnològic”, exposa Manyé. També el fet de poder estudiar un programa de la reconeguda universitat tecnològica dels Estats Units, el MIT, va fer que li cridés molt l’atenció l’experiència.

El procés de selecció va durar quatre mesos i constava de dues fases. En la primera, es van avaluar les competències i els coneixements de cada candidat. Un cop acabada l’etapa inicial, els resultats van ser analitzats pel MIT. Aleshores, els estudiants amb millor rendiment eren convidats a participar en la segona fase del procés de selecció, en la qual es va avaluar el currículum i una carta de motivació personal.