11/10/2018

Estudiants d’Arquitectura exposen idees d’intervenció al cementiri de Reus

Els projectes arquitectònics es basen en referents del patrimoni històric i cultural europeu

Visita a l'exposició de projectes d'estudiants d'Arquitectura que es pot veure al cementiri de Reus.

El Cementiri General de Reus acull una exposició de projectes realitzats per estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura (ETSA) de la URV centrats en l’anàlisi i propostes d’intervenció a l’equipament funerari municipal. Els treballs formen part de l’assignatura “Patrimoni Arquitectònic: anàlisi i intervencions”, amb la qual ha col·laborat l’Ajuntament de Reus i els Serveis Funeraris a través del programa d’Aprenentatge Servei, que cada any desenvolupa projectes per a l’adequació d’espais patrimonials.

La desena de projectes mostren propostes d’hipotètiques intervencions que es podrien tenir en compte en futures actuacions arquitectòniques. Així, hi ha una proposta de senyalització per posar en valor els estils arquitectònics que hi ha als mausoleus, nous sistemes d’il·luminació per fer l’espai visitable, construccions d’illes funeràries, definició de nous accessos al cementiri per connectar-lo a la ciutat a través d’una via morta, i reordenacions d’espais verds interiors, entre altres. Són plantejaments hipotètics que han servit per desenvolupar eines d’estudi de l’assignatura que imparteix el professor Agustí Costa.

Per elaborar les propostes, els 22 estudiants d’Arquitectura van examinar exhaustivament el cementiri i van buscar referents que contextualitzessin l’equipament en l’àmbit històric i cultural europeu. Per això aquesta iniciativa analitza el patrimoni cultural de manera global: immaterial, natural, moble i immoble. En aquest context, el Cementiri General de Reus presenta peces de gran valor artístic i arquitectònic, alhora que té un gran valor documental que permet visualitzar els canvis de la societat al llarg de la historia.

L’exposició es podrà visitar fins al 18 d’octubre al Cementiri General de Reus de 9 a 13 h i de 16 a 19 h els dies feiners, i de 9 a 17 h els dissabtes i diumenges.