05/11/2021

Estudiants de la Facultat d’Economia i Empresa s’apropen a la realitat empresarial amb un repte de l’asseguradora Mapfre

Els estudiants d'ADE han de posicionar l'empresa com entitat de referència en els equips professionals de jugadors de videojocs

Classe de l'assignatura Direcció Estratègica de la Facultat d'Economia i Empresa.

La Facultat d’Economia i Empresa de la URV col·labora aquest curs 2021-22 amb la Direcció General per a Catalunya i Balears de l’empresa asseguradora Mapfre a través del programa Discovery. Els estudiants de l’assignatura Direcció Estratègica, del grau en Administració i Direcció d’Empreses, han de resoldre un repte estratègic real que pretén assolir l’empresa en quips d’entre quatre i cinc integrants. Per fer-ho, els equips han d’utilitzar la metodologia àgil de treball que habitualment fa servir l’empresa en els seus processos interns d’actuació, basats en el pensament de disseny (una estratègia de resolució de problemes basada en la manera de treballar dels dissenyadors) i el canvas (una eina de gestió estratègica que permet conèixer els aspectes clau d’un negoci i com es relacionen entre sí).

Més concretament, el repte que planteja Mapfre per aquest curs i que els estudiants resoldran al llarg del quadrimestre és com posicionar l’empresa com a entitat de referència a nivell financer i assegurador dins dels equips professionals de jugadors de videojocs o gamers. Per orientar els equips d’estudiants, fer-ne un seguiment i explicar-los la metodologia a seguir i les tasques que han de fer en cada fase del procés, directius de Mapfre imparteixen quatre sessions de classe distribuïdes al llarg del curs. L’objectiu final és que els equips acabin desenvolupant un model canvas com a planificació de la proposta d’actuació que es recomana a Mapfre per millorar l’experiència amb el client gamer.

Classe de l’assignatura Direcció Estratègica de la Facultat d’Economia i Empresa.

La participació en aquest projecte forma part del sistema d’avaluació continuada de l’assignatura. Però, d’altra banda, l’empresa escollirà el millor treball de cada grup de classe per participar en la Gala Final del Repte, un concurs de talent en què els equips finalistes presentaran la seva proposta al jurat format per directius de Mapfre i professorat de la Facultat d’Economia i Empresa, que escollirà l’equip guanyador que obtindrà un premi atorgat per l’empresa asseguradora.

Aquesta activitat permet als estudiants apropar-se a la realitat empresarial perquè han de superar un repte real utilitzant la mateixa metodologia de treball que fa servir l’empresa, aplicant no només els coneixements de l’assignatura de Direcció Estratègica sinó també els que han anat acumulant al llarg dels estudis de grau. Es tracta, en definitiva, que els estudiants treballin com si fossin directius de l’empresa, obtenint un aprenentatge aplicat a la realitat de la seva pràctica professional futura.