06/06/2017

Estudiants de la URV participen a la trobada per commemorar els 30 anys del programa Erasmus

La trobada a Barcelona va ser un intercanvi d’experiències personals i acadèmiques adquirides gràcies al programa Erasmus entre els cent estudiants nacionals i internacionals que hi van participar

L’Aula Magna de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona (UB) va acollir el 16 de maig una jornada amb motiu del trentè aniversari del programa Erasmus. L’acte el va inaugurar el rector de la UB, Joan Elias; el secretari general de Universidades, Jorge Sáinz, i Pablo Martín, director del Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE). Els assistents a les jornades van ser 125 alumnes que han participat o participen actualment al programa Erasmus i que van ser seleccionats per representar els diferents perfils d’alumnes que s’apunten al programa. Entre aquests estudiants es troba Natàlia Hermoso, estudiant del Grau de Dret a la URV, que va fer una estada Erasmus a la Universitat de South Wales, Regne Unit, el curs 2014/15.

Va ser un moment únic en el qual a través d’activitats, jocs i discursos es va fer una reflexió conjunta sobre l’oportunitat de viure una experiència de mobilitat en un altre país, sobre què es podria millorar i escoltar tot el que ja ha estat millorat al llarg d’aquests anys, explicat per alguns dels primers Erasmus.

Durant l’acte d’inauguració, el rector Joan Elias va destacar que el programa Erasmus té dos punts de vista: l’institucional i l’individual. Referent al primer, va dir que el programa ha estat un “element de modernització” de les universitats i constitueix una “aposta de futur”. Pel que fa al segon, va remarcar l’enriquiment personal que comporta l’experiència Erasmus, que “repercuteix tant en les institucions d’origen com d’acollida de la mobilitat”. El secretari general de Universidades va afirmar que “la mobilitat es una part clau del futur de la nostra societat” i va recordar les víctimes de l’accident de Freginals al març de l’any passat. Per la seva part, Pablo Martín va assenyalar la importància de la jornada a Barcelona, en un moment en el qual “estem a la meitat del programa marc actual i es necessari decidir què es farà a partir de 2020”.