02/06/2017

Estudiants de Lamar University han participat en un programa Study Abroad per a enginyers

Els alumnes del College of Engineering d'aquesta universitat nord-americana han cursat un programa intensiu, del 23 de maig al 2 de juny

Els estudiants, durant la visita a les instal·lacions de Schwartz Hautmont a Vila-seca, el dia 30 de miag.

Aquest programa Study Abroad es titula A Primer in Engineering Management i és el primer cop que s’ofereix a la URV. S’ha dissenyat en col·laboració amb els responsables de Lamar University (Texas, EUA), i ofereix continguts de gestió necessaris per als futurs enginyers. Els tretze alumnes participants pertanyen al College of Engineering i són alumnes de segon, tercer i quart curs dels estudis d’Enginyeria Química, Enginyeria Mecànica, Enginyeria Civil, Enginyeria Elèctrica i Enginyeria Industrial.

El professor Bernd Theilen a l’aula, en una de les sessions teòriques.

El programa, coordinat pel professor Bernd Theilen del Departament d’Economia, té lloc a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), ha consistit en sessions teòriques de temàtiques relacionades amb la gestió per a enginyers. Després de la classes, hi ha hagut sessions de treball en equips multidisciplinaris per tal de desenvolupar un projecte, que els grups d’estudiants han de presentar al final de l’estada. Per tal de recollir informació i de conèixer el sector de primera mà, el curs ha inclòs visites tècniques a la indústria local: Port de Tarragona, Applus IDIADA, Schwartz Hautmont i Dow Chemical.

A banda d’aquest intens programa acadèmic, els estudiants han fet algunes activitats culturals per conèixer el territori, com ara una visita al monestir de Poblet o una sessió sobre enginyeria civil en l’època romana.

A la Universitat, la Fundació URV és l’encarregada de gestionar els programes Study Abroad.