13/06/2023

Estudiants de l’ETSEQ es posen a prova en una nova edició dels concursos ChemEcar i Food Challenge Design

Un cotxe propulsat per hidrogen a través d’àcid clorhídric amb zinc i uns ametllats per a esportistes han estat els guanyadors de les respectives proves

El professor Ricard García Valls amb estudiants fent proves amb un dels cotxes

Els porxos de l’ETSEQ del campus Sescelades han acollit un any més una nova edició del concurs ChemEcar. Deu equips formats per estudiants de primer curs del grau en Enginyeria Química han participat en aquesta prova com a culminació del projecte de tot un curs.

Els estudiants havien de dissenyar una planta de producció d’hidrogen i carregar-lo en un cotxe perquè es desplacés al llarg d’un tram de metres a través d’una reacció química de propulsió.

Un dels dispositius creat pels estudiants de primer del grau en Enginyeria Química per participar al ChemEcar.

L’equip guanyador ha estat liderat per Miranda García, de quart curs, i integrat per Chantal García, Ana García, David Font, David Lizardo, Jordi González, Carlota Guasch, Adrián Pozo i Pau Castro. El grup havia apostat per produir l’hidrogen a partir d’àcid clorhídric amb zinc. “Estem sorpresos i emocionats d’haver guanyat el torneig”, explica una de les integrants de l’equip. Han guanyat la primera cursa de la final situant-se a 10 centímetres de la fita i la segona, a 20 centímetres.

Els integrants de l'equip guanyador del concurs ChemEcar 2023.
Els integrants de l’equip guanyador del concurs ChemEcar 2023.
Food Challenge Design

De manera simultània, a la sala de graus de l’ETSEQ, els estudiants de primer curs del grau en Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris presentaven els seus resultats en una nova edició de Food Challenge Design. Es tracta d’una mostra que proposava productes alimentaris saludables, innovadors, ecosostenibles i distingibles tot valorant diferents aspectes com l’adaptació de l’ingredient, el compliment dels objectius i la forma de presentació. En aquesta edició, havia de ser especialment dissenyat per a esportistes, amb la presència d’un o diferents ingredients amb una funcionalitat acreditada.

Un dels grups del Food Challenge Design fent la presentació davant del jurat a la sala de graus de l’ETSEQ

Un jurat s’ha encarregat de fer el tast i d’avaluar els aperitius. Enguany ha estat format per Jordi Jardí, professor de l’Escola d’Hoteleria de Cambrils; Eulàlia Moreno, CEO de Certified Origins Iberica SL; Joan Rosell, professor ICREA del Departament d’Enginyeria Química; Joan Ruiz, director I+D del Grup Unió, i Marta Sales, professora del Departament d’Enginyeria Química.

Els membres del jurat degustant un dels productes alimentaris

Durant el migdia, els diferents grups han fet les presentacions dels aliments davant del tribunal. A la tarda, s’ha donat a conèixer el veredicte i el jurat ha declarat guanyador l’equip format per Aruna

Fàbregas, Agustin Faila, Irene Fernández, Javier Garcia, Brian Gisbert, Fatima Martínez, Adrià Pérez i Juan David Rivas, i liderat per Joel Domènech i tutoritzat per Justina Warzok. El grup ha presentat una proposta anomenada Alfanatik.

Els integrants de l'equip guanyador del concurs Food Challenge Design 2023.
Els integrants de l’equip guanyador del concurs Food Challenge Design 2023.