06/06/2018

Estudiants de l’ETSEQ reben el Premi Messer

S'arriba a la 6a edició d'aquests premis, per a estudiants del grau d'Enginyeria Química de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química

Els nous estudiants de l'equip guanyador del 2018.

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) va ser ahir l’escenari del lliurament del Premi Messer de Messer Ibèrica en la seva 6a edició. L’equip guanyador està integrat pels estudiants de segon curs del grau d’Enginyeria Química Maria Vidiella, David Avilés, Xènia Balagué, Pere Ciré, Samuel Corrales, Indira Dueñas, Roger Porro, Simona Toneva i Xavier Valldepérez.

L’acte el va presidir Miquel Àngel Bové, vicerector de Transferència i Innovació de la URV en funcions; Montse Ferrando, responsable del grau d’Enginyeria Química; Francesc Montoya, responsable de Comunicació de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), i Rubén Folgado, director tècnic de Messer Ibèrica.

Per impulsar el treball en equip i l’aprenentatge enfocat a la innovació, Messer Ibèrica distingeix cada any el millor projecte del segon curs del grau d’Enginyeria Química de l’ETSEQ. En aquesta edició, un total de 57 estudiants han optat al premi amb un projecte integrador de totes les assignatures del curs, centrat en el disseny d’una planta de producció sostenible d’àcid acètic.

Els participants van defensar les seves propostes davant un jurat compost per representants de l’empresa i de l’escola, els quals van avaluar la qualitat dels projectes presentats i, especialment, el seu enfocament en l’ús de gasos industrials en el procés de la planta dissenyada, així com l’aplicació dels gasos resultants del procés.

Montse Ferrando va destacar la rellevància que aquest tipus de projectes té a l’Escola, que són “l’espina dorsal de l’educació dels estudiants, ja que els permet enfrontar-se a reptes que trobaran al món professional”, i va agrair a Messer Ibèrica el seu suport des de la perspectiva professional del sector. En aquesta mateixa línia, Miquel Àngel Bové va felicitar el professorat de l’ETSEQ per oferir als estudiants un aprenentatge que va més enllà de la transmissió de coneixements, per fomentar el treball en equip i per centrar l’atenció en casos pràctics amb projectes com aquest; ja que més endavant “els futurs enginyers aportaran els seus coneixements a la societat i l’economia a l’hora de buscar solucions per als problemes”.

Juan Pedro Díaz, gerent de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), va reafirmar el compromís que el projecte ChemMed té amb el sector professional local i en particular amb la URV, fet que permet reforçar el vincle entre el sector químic i la següent generació de professionals de la indústria del futur, que tindran un paper fonamental en el seu desenvolupament. Per la seva banda Rubén Folgado, com a director tècnic de Messer Ibèrica, va realitzar un breu repàs de la col·laboració amb la URV i de la trajectòria del gasista amb motiu del seu 120 aniversari, sent aquesta una metàfora encoratjadora per als estudiants, als que va animar a “assumir riscos reals ia mirar al futur sense por” per aconseguir tots els seus objectius.

Més enllà del Premi Messer

El premi es convoca en el marc del conveni entre el fabricant de gasos i la URV, i és una iniciativa que consolida l’aposta de Messer per la formació de qualitat dels estudiants vinculada a la pràctica industrial. En 2013, Messer Ibèrica i l’ETSEQ van iniciar una estreta col·laboració guiada per un conveni marc que buscava incentivar els futurs professionals de l’enginyeria química. El gasista aposta, d’aquesta manera, per l’entorn local a partir d’experiències didàctiques i enriquidores que donen suport a la formació de professionals competitius, resolutius, versàtils i innovadors en l’àmbit professional industrial.

També es concedeixen, en el marc d’aquest conveni, el Premi Messer per al millor expedient acadèmic del màster en Direcció i Gestió d’Empreses (MBA) i el Premi Work Experience Messer – ETSEQ, lliurat en la seva 3a edició el passat mes de maig i pel qual es costeja el màster de la persona premiada, a més de supervisar el seu treball i oferir l’oportunitat de realitzar les seves pràctiques a la companyia. Així mateix, Messer Ibèrica també organitza per als estudiants de l’ETSEQ visites anuals a les seves instal·lacions de producció a El Morell (Tarragonès).